Prima pagină » Actualitate » Primele troleibuze Solaris au ieșit pe traseu, în București. Până la 1 martie vor fi în circulație 30 de astfel de vehicule

Primele troleibuze Solaris au ieșit pe traseu, în București. Până la 1 martie vor fi în circulație 30 de astfel de vehicule

Primele 6 troleibuze Solaris au ieșit sâmbătă în traseu, pe linia 93. De luni, alte 9 trolee vor fi introduse pe linia 61, acolo unde se desființează traseul autobuzului 336.

Până la 1 martie vom avea 30 de troleibuze în circulație, potrivit lui Nicușor Dan.

  • Troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiționat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS și comunicare online, sistem de informare audio-video și sisteme de numărare a călătorilor.
  • Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcția de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/ deconectarea la/de la rețeaua electrificată se face autonom, din cabina șoferului.
  • Pentru achiziția celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului București a obținut fonduri nerambursabile de la Administrația Fondului pentru Mediu.

Troleibuzele Solaris costă 290 de milioane de lei, fără TVA

„Troleibuzul are o autonomie de 20 kilometri.   Are funcția de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/ deconectarea la/ de la rețeaua electrificată se face autonom, din cabina șoferului”, mai transmite STB.

Primăria Capitalei a semnat în decembrie 2022 contractul pentru achiziția a 100 de troleibuze noi de la firma Solaris. Valoarea contractului este de 290 milioane lei plus TVA, fonduri nerambursabile de la Agenţia Fondului pentru Mediu.

Pe unde vor circula noile troleibuze în București

Noile troleibuze costă 290 de milioane de lei, plus TVA. O noutate pentru București este faptul că noile troleibuze se pot transforma în autobuze, adică să-și coboare brațele cu captatoare de curent și să plece mai departe pe baterie, care are o autonomie de 20-25 de kilometri.

 

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și