Oficialii Alstom au anunțat că prima garnitură de metrou fabricată în Brazilia pentru Metrorex a plecat marți spre București. Mihai Barbu, președinte CA Metrotrex, a declarat pentru Gândul că noul tren ar trebui să ajungă în depoul de la Berceni pe data de 16 aprilie.
„Primul tren de metrou marca Alstom destinat celei mai moderne linii de metrou din București a plecat din fabrica de la Taubate, Brazilia. Urmează să se îmbarce cu destinația Hamburg. De acolo va ajunge în România pe cale rutieră”, au anunțat, marți, oficialii Alstom.
Potrivit sursei citate, primul tren este numit „Giurgiu”.
„Trenul, numit Giurgiu, va circula pe Magistrala 5 după finalizarea testelor obligatorii în vederea punerii în funcție. Drum bun si ne vedem la București!”, mai scriu cei de la Alstom.
Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație Metrorex, ne-a spus când va ajunge în București această primă garnitură fabricată în Brazilia.
„Pe data de 16 aprilie ar trebuie să fie în depoul nostru din Berceni. Apoi urmează să efectuăm testele. Urmează apoi să vină în total zece trenuri până la sfârșitul anului, și două anul următor”, a declarat, pentru Gândul, Mihai Barbu.
Gândul a publicat în premieră, în septembrie anul trecut, imagini VIDEO cu noile metrouri. Imaginile pot fi vizionate AICI.
Noile vagoane, care vor ajunge în România cu foarte mare întârziere, ar urma să intre în circulație anul acesta pe Magistrala Drumul Taberei.
Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.
Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare.
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou , care vor fi introduse pe Magistrala 5.
Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
„Aceste trenuri vor circula pe recent inaugurata Magistrală 5. Conform cerinţelor beneficiarului, trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti. Au caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren. Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală. Asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare”, declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom România, în 2020.