Probleme pentru NOUL METROU Alstom produs în Brazilia! Surse Metrorex: „Nu se poate alimenta cu energie. Nu se fac probe săptămâna aceasta”

Publicat: 18 06. 2024, 08:00
Actualizat: 18 06. 2024, 15:21

Surse Metrorex au dezvăluit pentru Gândul că testele pentru noul metrou Alstom produs în Brazilia nu ar decurge potrivit graficului. Prima garnitură adusă în București, respectiv „Giurgiu”, ar avea probleme la alimentarea cu energie. Cel mai probabil, testele de 10 mii de kilometri necesare pentru ca trenul să fie introdus în circulație vor întârzia.  

Probele pentru noul metrou Alstom adus din Brazilia nu ar fi tocmai în grafic. Surse din cadrul Metrorex au precizat pentru Gândul că trenul „Giurgiu” ar avea nevoie deja de o piesă de schimb.

„După ce s-au făcut testele la rece, trenul a fost conectat la rețeaua de electricitate, apoi ar fi apărut niște probleme. Nu se știe din ce cauză. Cert este că nu-i dau de cap la tren, iar testele vor întârzia”, au precizat sursele Gândul.

De asemenea, alte surse Metrorex spun că trenul „Giurgiu are probleme la alimentarea cu energie”, iar săptămâna asta nu se fac probe.

„Mecanicii au terminat modulul teoretic și așteaptă să li se comunice dacă trenul este remediat pentru finalizarea celor 10 zile de conducere efectivă”, mai spun surse Metrorex pentru Gândul.

Trenul Alstom a făcut teste și „la rece”

În urmă cu o săptămână, trenul a făcut testele „la rece”, așa cum Gândul a dezvăluit.

Și atunci, surse Metrorex spuneau că noul tren ar avea probleme.

„Deocamdată, s-au făcut testele la rece pentru primul tren care a venit în depou. Asta presupune că metroul a fost manevrat de un LDH (Locomotivă Diesel Hidraulică). S-au testat roțile, cum se învârt, frânele. Deocamdată, nu este totul perfect. De exemplu, la frânare, trenul nu s-a oprit la punct, cum se spune. Dar sperăm noi că totul este în grafic. Sunt trenuri de ultimă generație, cu o tehnologie deosebită. Suntem convinși că în cele din urmă totul va fi foarte bine”, au explicat sursele Metrorex.

Al doilea metrou Alstom, din cele 13 produse în Brazilia pentru București, a ajuns recent în Capitală. Trenul „Ilfov” a plecat din Brazilia la începutul lunii aprilie și acum este în depoul de la Berceni, alături de „fratele” „Giurgiu”.

Trenul „Ilfov” este al doilea metrou produs de Alstom în Brazilia care a ajuns în București. Primul tren – „Giurgiu” – a ajuns în Capitală la sfârșitul lunii aprilie.

În prezent, aproximativ 20 de mecanici ai Metrorex sunt instruiți de specialiști Alstom aduși din India. Mecanicii români învață să conducă noile trenuri.

Gândul a publicat în premieră, în septembrie anul trecut, imagini VIDEO cu noile garnituri de metrou. Imaginile pot fi vizionate AICI.

Cele 13 garnituri vor fi folosite pe Magistrala 5 – Drumul Taberei.

Mecanicii Metrorex trebuie să facă 500 de „ture” pentru rodajul primului metrou Alstom produs în Brazilia

Înainte de a intra în circulație, trenul „Giurgiu” trebuie să facă un rodaj de 10.000 de kilometri. Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia.

  • Magistrala 5 are 20 de kilometri, 10 dus, 10 întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10 mii de kilometri.
  • Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și o capacitate de 1.200 de pasageri.

Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare.

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

CITEȘTE ȘI:

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”