Producătorii de tomate, obligați să se DIGITALIZEZE / Fermierii riscă să piardă subvenția de 3.000 de euro
Producătorii de tomate trebuie să se digitalizeze. Odată cu depunerea cererii pentru subvenția de anul acesta au semnat și obligativitatea de a se înscrie pe o platformă a Ministerului Agriculturii. Procesul este greoi și mulți spun că nu se descurcă. Unii nici măcar nu au telefoane. Ei vor trebui să își facă o adresa de e-mail și apoi să se înscrie în această platformă. În caz contrar, vor pierde subvenția.
Procesul este greoi, recunoaște chiar și președintele producătorilor din județul Olt. Acesta afirmă ca fermierii nu au primit prea bine vestea. În platformă vor trece detalii de la tarlaua în care produc până la fitosanitarele folosite.
„Majoritatea sunt din mediul rural, vestea n-a fost primita cu mare entuziasm. Vorbim de oameni care au o anumită vârstă și nu au un telefon performant, un laptop și, pe deasupra, cunoștințele necesare pentru că orice device de genul acesta necesită putțină dexteritate”, spune Ion Păunel, președintele producătorilor Olt.
După ce și-au creat un email, fermierii trebuie să introducă toate datele în platforma digitală.
„Nici adresă de e-mail nu avem”
Fermierii vor fi obligați să introducă în platforma digitala suprafața pe care o cultivă cu tomate, producția pe care o obțin și substanțele pe care le folosesc.
Fermierii recunosc că le este foarte greu să se conformeze.
„Nu avem nici telefoane. Sunt oameni bătrâni care nu au telefoane, doar ce vedem la știri, nici adresă de e-mail nu avem”, spune un fermier.
În Olt sunt cei mai mulți producători de tomate. Vorbim de peste 8.000, numai anul acesta. Până acum, doar 30 s-au înscris în această platformă și mai au la dispoziție doar o lună pentru a se „digitaliza”.