Ministrul Transporturilor promite că până la finalul anului 2024 vor fi dați în folosință cel puțin 200 de kilometri de autostradă.
Miercuri, într-o conferință de presă, Sorin Grindeanu a înaintat chiar o cifră mai mare.
„Există un scenariu optimist să ajungem spre 300”, a completat ministrul social-democrat.
„În cei 30 de ani de după Revoluție, printre primele datorii neonorate e cea legată de infrastructură. Lucrul ăsta trebuie să se schimbe. Eu am spus că până la finalul anului viitor, am spus asta în repetate rânduri, adică 2023 și 2024, minimul de kilometri pe care să-l dăm în circulație să fie de 200. Eu vă asigur că până la finalul anului 2024 acest lucru se va întâmpla. Eu sunt sigur că acest număr va fi depășit. Cert!” – Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor
Vorbind în continuare despre subiectul numărului de kilometri de autostradă care vor fi dați în folosință în perioada următoare, Grindeanu a spus că există și un plan optimist potrivit căruia vor fi dați în folosință mai mulți kilometri de autostradă.
„Există un scenariu optimist, că nu e vorba de finanțare sau de alte lucruri, ci și de anumite condiții meteo, să ajungem spre 300. Dar, eu vreau să fiu realist, minimul să fie 200, ceea ce înseamnă de 10 ori mai mult față de media de după Revoluție”, a încheiat ministrul Transporturilor.
Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, România va depăşi borna de 1.000 km de autostradă în 2023.
Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș a fost semnat, miercuri, în prezența ministrului Transporturilor. Tronsonul, care este cuprins între Arpașu de Jos și Sâmbăta de Sus, are 17,6 km.
„După ceva vreme, am reușit să închidem procedura pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș. Un lot care e undeva în mijloc, dar eu sper, din ceea ce știu ca și proceduri în acest moment, că și celălalte trei care se află în diverse faze vor fi atribuite, vor fi semnate contractele în următoarele săptămâni. Unul dintre ele, cred că tronsonul 4, a și câștigat la CNSC. Deci se află în situația de a fi semnat contractul și pe tronsonul 4. E o companie puternică, o companie care a făcut lucrări în multe alte zone din Europa și din Asia și chiar Africa, o companie care stă foarte bine și e solidă financiar, o companie care în acest moment a câștigat contracte în multe zone.
Suntem optimiști, sigur, cu acele mențiuni care sunt cunoscute de fiecare dată, ne menținem în termenii contractului și încercăm să le ducem la bun sfârșit”, a declarat Sorin Grindeanu.
Constructorul va avea la dispoziție 48 de luni, 12 luni pentru proiectare și 36 pentru execuția a lucrărilor, pentru finalizarea celor 17,61 km ai tronsonului cuprins între Arpașu de Jos (DN1) și Sâmbăta de Sus (DJ105B).
Pe traseul tronsonului 3 (Arpașu de Sus- Sâmbăta de Jos) vor fi construite 27 de structuri de artă, printre care și un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 820 m.
Autostrada Sibiu-Făgăraș (68,04 km) este compusă din 4 Tronsoane, respectiv Boița – Avrig – Mârșa (14,25 km), Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos (19,92 km), Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus (17,61 km) și Sâmbăta de Sus – Făgăraș (16,26 km.) și drum de legatură cu (5,6 km).