Protecția Consumatorului a ÎNCHIS Taverna Racilor din Herăstrău. Inspectorii au găsit, între altele, mâncare stricată / Reacția lui „Pescobar”
ANPC a închis restaurantul Taverna Racilor din Herăstrău, după ce inspectorii de la Protecția Consumatorului au găsit sute de kilograme de mâncare stricată și bucătăria plină de rugină.
Conform unui comunicat al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea (CRPCR) Bucureşti-Ilfov, în perioada 1 iunie – 15 septembrie au fost făcute mai multe acţiuni de control la Taverna Racilor Herăstrău, administrată iniţial de SC Nedsea SRL, iar în prezent de SC Commercial Diplomatic Club SRL.
La prima acţiune de control, din 1 iunie, comisarii CRPCR au dat amenzi în valoare de 25.000 de lei, au oprit definitiv de la comercializare 156 de kilograme de produse alimentare şi au închis temporar unitatea până la remedierea deficienţelor.
„Ulterior, a fost verificată masura dispusă de oprirea temporară a unităţii de la prestarea serviciilor şi s-a constatat că aceasta nu a fost respectată, societatea fiind sancţionată contravenţional cu amendă în valoare de 5.000 lei şi s-a propus emiterea deciziei de închidere a unităţii”, au precizat reprezentanţii CRPCR.
Ulterior, în data de 3 iunie, comisarii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Bucureşti-Ilfov au constatat că deficienţele au fost remediate.
La circa trei săptămâni distanță, pe 22 iunie, comisarii CRPCR au făcut un nou control la Taverna Racilor și au dat amenzi de 75.000 de lei. Atunci au oprit definitiv de la comercializare 84 de kilograme de produse alimentare şi au închis temporar unitatea până la remedierea deficienţelor, scrie News.ro.
De asemenea, echipele de control au propus închiderea temporară a unităţii pe o durată de la şase luni la un an pentru abateri repetate şi încetarea practicilor comerciale incorecte.
Protecția Consumatorului va sesiza Primaria Sectorului 1, Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice şi DSP
În 28 iunie a fost emisă decizia numărul 259 de închidere temporară a unităţii pe o durată de la 6 luni la 12 luni pentru SC Nedsea SRL.
Sursa citată a menţionat că, în 24 iunie, a fost făcut un alt control, iar comisarii de Protecţia Consumatorilor au constatat că la acelaşi punct de lucru funcţiona SC Commercial Diplomatic Club SRL.
În urma controlului au fost aplicate amenzi contravenţionale în valoare de 15.000 lei, au fost oprite definitiv de la comercializare 186 de kilograme de produse alimentare neconforme şi au fost oprită temporar prestarea serviciilor până la remedierea deficienţelor, fiind vorba de agregate frigorifice.
Reprezentanţii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Bucureşti-Ilfov au mai anunţat că un ultim control la această unitate, administrată de SC Commercial Diplomatic Club SRL, a avut loc în 15 septembrie.
După această acţiune au fost date amenzi în valoare de 25.000 de lei, au fost oprite de la comercializare 560 de produse alimentare neconforme. De asemenea, a fost închisă temporar unitatea până la remedierea deficienţelor şi a fost făcută propunere de închidere temporară a unităţii pe o durată de la şase luni la un an pentru abateri repetate.
Reprezentanţii CRPCR au menţionat că vor fi transmise adrese către Primaria Sectorului 1, Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice şi Direcţia de Sănătate Publică.
Mașini de transport fără sistem de răcire funcțional
Principalele abateri constatate de echipele de control au fost: folosirea unor materii prime şi a unor semipreparate fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare; utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate, cu grătare cu rugină, sistem de ventilaţie cu depuneri masive de praf, chedere depreciate şi murdare; prezenţa insectelor vii (muşte) în unitate; schimbarea stării termice a produselor; nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor finite calde.
De asemenea, comisarii CRPCR au descoperit şi alte probleme, printre care: existenţa unor condiţii improprii în spaţiul de lucru (paviment neigienizat); lipsa verificării metrologice a cântarelor utilizate; lipsa informării cu privire la ingredientele conţinute de preparate, a aditivilor şi a alergenilor, în lista meniu, lipsa autorizaţiei emisă de Primărie, produse alimentare cu data limita de consum depăşită; utilizarea unei maşini de transport neautorizate la care sistemul de răcire nu era funcţional, ca şi spaţiu de depozitare a materiilor prime (congelate şi refrigerate); nerespectarea temperaturii de păstrare a produselor alimentare pe timpul transportului.
Pescobar: „Taverna noastră rămâne deschisă”
Patronul restaurantului din Herăstrău, Paul Nicolau, cunoscut ca „Pescobar”, spune că „taverna noastră rămâne în continuare deschisă pentru a vă servi cu cele mai excepționale produse din România”.
„Sunt dator și doresc să ofer o explicație atât opiniei publice, cât și mass-mediei din România: Cu bucurie pot confirma că nu s-a găsit nicio marfă deteriorată; întregul lot era în perfectă stare pentru consum. Cu toate acestea, trebuie să admit că nu am reușit să menținem temperatura corespunzătoare pe parcursul celor 60 de minute de transport de la depozitul nostru din Giurgiu până la taverna noastră din Herastrău.
Taverna noastră rămâne în continuare deschisă pentru a vă servi cu cele mai excepționale produse din România.
Vă așteptăm cu brațele deschise”, spune Pescobar, pe o pagină de socializare.