Puțini șoferi știu. De ce nu este bine să speli mașina după un drum lung
Mașina a devenit o necesitate zilnică, mai ales dacă ai nevoie să te deplasezi la serviciu cu ea. În plus, cumpărăturile grele din supermarket tot cu mașina le cari, iar dacă vrei să pleci din oraș, tot automobilul este salvator.
Însă, costurile întreținerii unei mașini au devenit din ce în ce mai mari, tot mai mulți români încercând să reducă cheltuielile. Cum poți face acest lucru?
În primul rând, trebuie să ai grijă de mașină, există multe lucruri banale prin care poți deteriora piese care apoi vor necesita schimbate, iar costurile nu sunt deloc mici. De exemplu, după un drum lung, în care ai condus prin curbe sau chiar în ”jungla” urbană nu este deloc în regulă să mergi direct cu mașina la spălătorie.
De ce? Motivul este unul foarte simplu. Atunci când discurile de frână sunt supraîncălzite și vin în contact cu apa rece, acestea se deteriorează grav. De obicei, efectul cel mai rapid pe care-l poţi obţine astfel e să le deformezi, iar după asta fiecare frânare se va lăsa cu vibraţii simţitoare. În acel caz unica soluţie recomandată e schimbarea discurilor, cât mai rapid, ca să nu afectezi şi etrierele. Însă, dacă discurile sunt extrem de încinse, în contact cu apa rece, acestea chiar se pot crăpa.
Puțini șoferi știu. Cum poți proteja mașina după un drum lung
De asemenea, un alt lucru banal pe care îl poți face pentru mașina ta, dar cu efecte pe termen lung, este menținerea motorului pornit pentru câteva minute, după ce ai parcurs un drum lung.
Specialiștii spun ce ar trebui să faci pentru a proteja mașina, mai ales dacă te întorci după un drum relativ lung.
”Nu este indicat ca, în momentul în care am ajuns la destinaţie să oprim imediat motorul. Uleiul lucrează la temperaturi mai mari decât apa cu cel puţin 5-10 grade şi, în momentul în care opresc motorul cu un ulei la o temperatură de, să spunem 110 grade, făcând în mod repetat chestia asta o să stric alte subansambluri ale motorului foarte scumpe: turbină, cutie de viteză.
Dacă tragem linie, fără să luăm în calcul eventualele reparaţii, impozitul, ITP-ul, asigurarea şi carburantul ne costă, în jur de 11.000 de lei pe an. Faţă de 2020, să fii proprietarul unei maşini te costă mai mult cu cel puțin 2.000 de lei mai mult, în prezent”, spune Sorin Ene, specialist auto, potrivit impact.ro.
Citește și: Amendă de 1160 de lei pentru șoferii care fac această greșeală. Puțini știu!