Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) își reafirmă angajamentul de a proteja drepturile consumatorilor din România și de a asigura un comerț corect și transparent pe piața națională. În această perioadă, ANPC a desfășurat un număr semnificativ de acțiuni de control, având ca scop identificarea și sancționarea abaterilor de la legislația în vigoare, în beneficiul consumatorilor, au transmis oficialii autorității, în raportul întocmit privind acțiunile din ultima lună, de când Cristian Popescu Piedone a fost numit în funcția de președinte.
De la 7 februarie până pe 10 martie, comisarii ANPC au 7.647 acțiuni de control, astfel:
În urma controalelor, au fost întocmite 3.992 procese verbale de control cu amendă aplicată, dintre care 2327 au fost deja încasate.
Un număr total de 10.523 sancțiuni a fost aplicat în această perioadă:
Valoarea totală a amenzilor aplicate este de 41.094.350 lei, reflectând severitatea abaterilor descoperite și necesitatea respectării stricte a reglementărilor în vigoare.
În urma controalelor, au fost încheiate un total de 5.957 procese verbale, detaliate astfel:
În cadrul controalelor, au fost prelevate un total de 82 probe, dintre care 6 au fost declarate neconforme.
A.N.P.C. a dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor mărfuri neconforme în valoare de:
În această perioadă au fost emise:
„ANPC va continua să exercite un control ferm și transparent asupra pieței, sancționând orice abatere de la normele legale care pune în pericol drepturile consumatorilor. Este esențial ca toți operatorii economici să respecte legislația în vigoare, iar autoritățile competente vor acționa cu toată autoritatea pentru a asigura un mediu de piață echitabil și sigur”, potrivit autorității.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor își reafirmă angajamentul de a asigura protecția consumatorilor și de a lua toate măsurile necesare pentru ca orice abatere de la reglementările legale să fie sancționată corespunzător.
Potrivit ANPC, față de aceiași perioadă a anului 2024 (07.02-10.03) creșterile indicatorilor de performanță au fost semnificative și anume:
-Servicii alimentare o creștere cu 168%
-Servicii nealimentare o creștere cu 83%
-Procese verbale de prelevare 62%
-Opriri temporare a prestării de servicii 75%
-Sancțiuni aplicate 140%
Citiți: