Război între CLANURI după ce vărul lui Tzancă Uraganu a ajuns legumă în urma unui jaf nereușit. Casele hoților, păzite chiar de către polițiști
Accidentul extrem de grav suferit de vărul lui Tzancă Uraganu, care a ajuns legumă în timp ce încerca să fure dintr-un TIR aflat în mers, a provocat un adevărat război între clanuri, după ce rudele bărbatului rănit au cerut despăgubiri de la complicii acestuia. Pentru a evita un măcel, polițiștii s-ar fi mobilizat și ar fi început să păzească locuințele celor implicați în scandal.
Anul trecut, la jumătatea lunii iulie, polițiștii au intrat în alertă după ce Felix Velcu, zis Sefor, un cunoscut hoț din Afumați, a fost internat în stare extrem de gravă, după ce a suferit un accident rutier în timp ce fura dintr-un TIR aflat în mers.
Membru al clanului Duduianu și văr primar al interpretului de muzică de petrecere Andrei Velcu, alias Tzancă Uraganu, tânărul s-a dezechilibrat și a căzut pe șosea, iar trupul său a fost zdrobit chiar de mașina în care se aflau complicii lui, care circula, foarte aproape, în spatele remorcii.
În ciuda rănilor foarte grave, Felix Velcu a fost găsit în viață de paramedici și transportat la spital, unde a fost conectat la aparate, în condițiile în care acesta suferise, pe lângă multiple fracturi, răni foarte grave la cap.
Transferat de la un spital la altul, pacientul este menținut în viață de medici, în timp ce polițiștii anchetează încă atât accidentul rutier, cât și tentativa de furt calificat.
Rudele rănitului au cerut o sumă mare de bani
Potrivit unor surse judiciare, odată cu trecerea timpului, relațiile dintre familia lui Velcu, stabilită în Afumați, și foștii lui complici, membri ai unei grupări din Urziceni, au devenit din ce în ce mai tensionate.
Sursele citate au precizat, pentru Gândul, că rudele rănitului i-ar fi acuzat pe hoții din Urziceni că sunt vinovați de accidentul lui Felix Velcu, deoarece ei l-ar fi recrutat și determinat să practice această metodă riscantă de furt.
Ca urmare, familia lui Velcu ar fi solicitat, drept despăgubire, aproximativ 50.000 de euro. Pentru că banii nu ar fi fost achitați, soția interlopului rănit i-ar fi anunțat pe foștii lui complici că, dacă nu-și achită datoria morală, se duce la Poliție și spune tot ce știe despre ei.
Clanurile s-au pregătit de război
Această amenințare nu ar fi făcut, însă, decât să tulbure apele și mai tare. Ca urmare, o parte dintre membrii grupării din Urziceni ar fi fugit în Germania, în vreme ce neamurile și prietenii lor s-au pregătit de război.
La rândul lor, Duduienii din Afumați au reacționat și au sunat mobilizarea, motiv pentru care Poliția a intervenit preventiv și a trimis trupele speciale să patruleze în zona caselor locuite de cele două clanuri rivale.
Prima echipă specializată în jefuirea în mers a autotrenurilor a fost anihilată de polițiști în anul 2018, în județul Ilfov.
Un an mai târziu, metoda a devenit celebră la nivel internațional, în condițiile în care o grupare formată din 21 de români a uimit Europa după ce membrii săi, supranumiți și „hoții acrobați”, au reușit să fure, din tiruri aflate în mers, mărfuri în valoare de zeci de mii de euro.
„Acrobații” reușiseră să lovească în Finlanda, Suedia, Spania și Franța, iar unul dintre atacuri a fost înregistrat cu ajutorul unei camere cu termoviziune, în condițiile în care loviturile erau date pe timp de noapte.
După o anchetă la care au lucrat echipe de polițiști din mai multe țări, s-a stabilit că făptașii sunt membri ai clanului Duduianu, unul dintre cele mai numeroase și periculoase grupări din România.
Banda de hoți a fost destructurată în toamna lui 2019, când 16 dintre ei au fost prinși în Franța, Suedia și România.
Cum operează, de fapt, hoții „acrobați”
Metoda de lucru a hoților nu era deloc simplă și presupunea riscuri serioase, mai ales că răufăcătorii trebuiau să stea pe capota unei mașini care circula cu viteză mare pe o autostradă, iar apoi să forțeze ușile din spate ale unui camion și să intre în remorcă.
Pentru o astfel de faptă, era nevoie de trei mașini. Una se deplasa în fața tirului, pentru a-l încetini, o a doua, numită și „vehicul de îmbarcare”, rula în spate, iar a treia mergea în lateralul camionului, pentru a împiedica pasagerii din restul mașinilor de pe autostradă să vadă ce se întâmplă.
Hoțul-„acrobat” ieșea prin trapa mașinii de îmbarcare, ancorat cu un ham. După ce ajungea în remorcă, acest așa-zis „acrobat” arunca produsele prin trapa deschisă.
CITIȚI ȘI: