RĂZBUNAREA pasagerilor! Wizz Air s-a ales cu o AMENDĂ uriașă în Ungaria. Acuzații grave pentru compania aeriană low-cost

Publicat: 04 08. 2024, 10:48
Actualizat: 04 08. 2024, 10:48

Wizz Air s-a ales cu o amendă de 770.000 de euro pentru comunicare înșelătoare, a anunțat Autoritatea pentru concurenţă din Ungaria pe site-ul său. Instituția ungară a precizează că această companie aeriană a păcălit clienții să cumpere bilete mai scumpe.

Totodată, instituția a punctat că Wizz Air a încălcat obligaţia profesională de due diligence şi a fost înşelătoare în modul în care şi-a descris serviciul de check-in automat şi a împins consumatorii către pachete mai scumpe.

Wizz Air, cu sediul în Marea Britanie, a transportat 5,9 milioane de pasageri în iulie

Amenda vine după ce Wizz Air şi-a redus estimarea profitului anual, la începutul acestei săptămâni, în urma unei scăderi cu 44% a profitului operaţional din primul trimestru, parţial din cauza costurilor legate de problemele motoarelorPratt & Whitney şi încheierea unor contracte de leasing unice pentru a spori capacitatea, potrivit informațiilor Reuters.

Reprezentanții companiei Wizz Air nu au fost disponibili pentru o reacție, mai punctează sursa citată.

Compania aeriană low-cost, care zboară cu o flotă de avioane Airbus, s-a confruntat cu provocări legate de motoarele Pratt şi Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reţinute la sol pentru inspecţii în această vară, punând constrângeri asupra capacităţii.

Companiile aeriene europene s-au confruntat cu o primă jumătate a anului dificilă din cauza creşterii în spirală a costurilor şi a normalizării cererii clienţilor, după un boom iniţial post-pandemie.

Air France-KLM, Lufthansa şi Ryanair au raportat toate un al doilea trimestru dificil. Wizz Air, cu sediul în Marea Britanie, a transportat 5,9 milioane de pasageri în iulie, cu un factor de încărcare de 93,8%, deoarece compania a fost nevoită să ştergă 1% din zborurile programate din cauza întreruperilor la nivel mondial.

Plecările companiei de pe aeroporturile britanice au avut, în medie, întârzieri de 31 de minute

Wizz Air a fost desemnată cea mai proastă companie aeriană pentru întârzieri în Marea Britanie, pentru al treilea an consecutiv.

Potrivit analizei realizate de agenția de știri PA, plecările companiei de pe aeroporturile britanice au avut, în medie, întârzieri de 31 de minute și 36 de secunde în 2023. Totuși, compania continuă să facă profit.

Zboruri Wizz Air întârziate și în România, pasageri disperați

Gândul a primit numeroase sesizări din partea pasagerilor disperați, privind întârzierile foarte mari ale avioanelor Wizz Air. Pasagerii care au fost nevoiți să stea cu orele prin aeroporturi după ce cursele le-au fost amânate se plâng că nu primesc nicio explicație pentru întârzierea zborurilor.

Numai în perioada 22 iunie – 5 iulie 2023, peste 200 de curse Wizz Air au avut cel puțin 30 de minute întârziere și 13 au fost anulate, conform celor mai recente date transmise de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).

 

CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV VIDEO | Pasagerii nimănui. Wizz Air amână sau anulează zboruri și nimeni nu justifică de ce. Cine vrea explicații, plătește un euro pe minut

Zeci de curse Wizz Air amânate sau anulate, ANPC nu poate da amenzi! Horia Constantinescu: Legea e blocată în comisii. USR favorizează bătaia de joc

Andreea Raicu, după 18 ore întârziere a zborului de la Milano la București. „Wizz nu este o opțiune niciodată”

EXCLUSIV | Cum a pierdut o familie din București 1.000 de euro din cauza Wizz Air. „Mi-au dat mail că zborul este anulat cu două ore înainte”

Pățania unor români afectați de anularea zborului WIZZ Air dintre Praga și București. „Nu ne-au oferit cazare și masă. Ni s-a spus să ne descurcăm”

Wizz Air reduce în august numărul de zboruri din România. Ce opțiuni au clienții care au cumpărat deja bilet