Reabilitarea podului care traversează Oltul la Slatina, „blocată” în proceduri birocratice. Între timp, construcția din 1881 se degradează pe zi ce trece

Publicat: 04/01/2022, 13:28

Podul rutier care traversează râul Olt, la intrarea în Slatina, dinspre Craiova, a ajuns o ruină, iar reabilitarea construcției, care datează din anul 1881, este prinsă în continuare în proceduri birocratice. În 2020 a fost semnat un contract, dar a fost reziliat, iar lunile următoare urmează o nouă licitație pentru execuția reabilitării.

Podul istoric de la Slatina, care traversează Oltul, se degradează de la o zi la alta, iar reabilitarea construcției este departe de a începe. Practic, reconstrucția podului este în prezent blocată în procedurile birocratice, iar demararea lucrărilor este incertă.

„A fost un acord contractual cu o firmă din Italia, pentru proiectare, asistență tehnică și execuție, la podul rutier peste Olt de la Slatina, pe DN 65.

Nu s-au respectat contractele, iar Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova (DRDP Craiova) a reziliat contractul, în 2020.

Ulterior, s-au reluat precedurile și s-a făcut o nouă licitație pentru actualizarea proiectului tehnic, care este în derulare. A fost încheiat un contract pentru proiectare în 15 noiembrie 2021, cu termen de prestare în două luni. Numai că în decembrie, au făcut o cerere de prelungire pentru încă 30 de zile. Deci undeva la 15 februarie ar trebui să avem proiectarea, urmând să scoatem la licitație execuția”, a explicat, pentru Gândul, Călin Cosmin Petruț, director al DRDP Craiova.

Podul de la Slatina / Captură Google Maps

Potrivit lui Călin Petruț, reabilitarea la pod trebuie făcută complet, și la calea de rulare, și la pilonii metalici.

Valoarea contractului vechi a fost 9,1 milioane de lei, dar ar putea ajunge la aproximativ 10,8 milioane de lei fără TVA, după ce au apărut unele probleme în zona de trotuare și necesitatea unor lucrări la bază, în albia râului.

Până la demararea lucărilor la pod, după ce se va face licitație pentru atribuirea execuției, autoritățile promit că vor da în circulație, în aprilie, tronsonul Balș – Slatina al Drumului Expres Craiova – Pitești.

„Drumul expres ne va ajuta la trafic”

„Noi vom da drumul la Drumul Expres, tronsonul II, între Balș – Slatina, care o să fie dat în folosință undeva la sfârșitul lui aprilie. Ne va ajuta foarte mult în ceea ce privește traficul. Până se va da drumul la licitația pentru pod, sigur se va deschide drumul expres, și va prelua traficul din zonă, astfel că se va putea lucra mai lejer la podul de la Slatina”, a mai declarat Călin Petruț pentru Gândul.

În ceea ce privește acest tronson, vicepreşedintele USR Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a transmis recent că este aproape de finalizare, stadiul fizic al lucrărilor fiind de 95%.

„1,2 miliarde de lei au fost investiţi anul acesta în construirea drumului expres Craiova-Piteşti (DX12). Este cea mai mare investiţie a Transporturilor în 2021. Tronsonul 2, Balş-Slatina, are 40km şi este la 95% stadiu fizic. Termenul contractual pentru finalizare este aprilie 2022 şi sunt convins că va fi respectat.”, transmitea0 Cătălin Drulă, luna trecută, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, tot în 2022, trebuie finalizat şi tronsonul 1, Craiova-Balş.

„Tot la anul, în 2022, trebuie finalizat şi tronsonul 1, Craiova-Balş, pe care l-am găsit parţial blocat (o parte din traseu nu era nici expropriat). Iar în 2023, ultimele două tronsoane, 3 şi 4, între Slatina-Piteşti (conexiune cu autostrada A1).”, a precizat fostul ministru al Transporturilor.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O mitralieră telecomandată, similară cu cea din filmul „Șacalul”, cu Bruce Willis, este produsă de...
Regina Întunericului rupe tăcerea, la o zi după înmormântarea secretă a lui Prigoană: 'Nu și-a...
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner...
Magnatul american care cheltuie milioane de dolari anual pentru a trăi veșnic, de nerecunoscut: „Fața...
Legenda boxului vs. fenomenul digital: Cum s-au pregătit Mike Tyson și Jake Paul pentru confruntarea...
Povestea incredibilă a „celui mai modificat om din lume”. S-a mutat în altă țară ca...
A dispărut ca prin magie: O femeie i-a păcălit pe toți membrii unui club de...
Ce a apărut la mormântul lui Silviu Prigoană, la o zi după înmormântare: 'Nu trebuie...
Nu mai cumpăra ACESTE 7 alimente congelate. Se găsesc în toate supermarketurile din România! Ce...
Muncitori înghițiți de pământ la Săpoca, în Buzău. Trei au fost scoși în viață, al...
Iasmina, fata de 14 ani care s-a sinucis, postare CIUDATĂ pe Facebook înainte să-și ia...
Ce se va întâmpla cu pensia de urmaș după moartea lui Silviu Prigoană. Cum vor...
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Ce fel de dubă poți să conduci cu permis Categoria B?
Senatori americani cer o anchetă privind legăturile lui Elon Musk cu Rusia
SOARELE ar putea avea o altă COMPOZIȚIE decât se credea până acum!
Avertisment oficial pentru clienții cu cont și card la Banca Transilvania: Rămâneți fără bani!
Fă-ți pufuleți acasă. E simplu și rezultatul va fi gustos
Prima reacție a UEFA după ce Kosovo a abandonat meciul cu România. Mihai Stoichiţă asigură...
Văduva lui Silviu Prigoană, declarații bombă după decesul omului de afaceri
Adriana Bahmuțeanu, din ce în ce mai afectată de faptul că nu își poate vedea...
Cine este Igor Cuciuc, interpretul de muzică populară care și-a pierdut fiica de doar 17...
BANCUL ZILEI. Ardeleanul: – Domnule doctor, m-o tot durut capul şi mi-o zis cineva că...
Exercițiile fizice, în special cele de forță, antrenează și neuronii, nu doar mușchii