Problema drogurilor în școlile din România este una extrem de actuală, mai ales că recent au fost descoperite adevărate rețele de traficanți de substanțe interzice în liceele din București.
De cele mai multe ori, profesorii duc o luptă aprigă atunci când vine vorba despre consumul de stupefiante, însă, atunci când școala și familia ar trebui să colaboreze mai mult decât oricând pentru a reuși să răzbească în acest ”război”, cadrele didactice se lovesc de negare și chiar de reacții neașteptate din partea părinților.
Andreia Bodea, directoarea colegiului Ion Luca Caragiale din Bucureşti, a avut parte de o întâmplare deloc plăcută atunci când a chemat-o pe mama unei eleve care se drogase în toaleta şcolii.
”A ieşit, s-a prăbuşit, conştientă de altfel, nu am făcut nimic. Am chemat-o pe mama în secunda doi, i-am povestit. Şi răspunsul mamei a fost: Aveţi ceva cu copilul meu, aveţi vreo dovadă? Poate se parfuma, poate se gândea, poate vorbea la telefon. Nu aveţi nicio dovadă, vă dau în judecată!”, spune Andreia Bodea, director Colegiul I.L. Caragiale Bucureşti. Lucrurile sunt foarte serioase şi foarte grave, noi suntem singuri în această luptă, noi ca şcoală. Eu văd că un elev are pupilele dilatate, nu e un motiv să anunţ DIICOT din păcate. Anunţ părinţii, iar părinţii, 9 din 10, spun: Copilul meu nu are nimic, copilul meu nu mă minte, doamna director!”, spune directoarea, potrivit observatornews.ro.
De asemenea, Președintele Federației Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache, spune, pentru Gândul, că s-a ajuns aici pentru că școala, părinții și autoritățile care trebuie să se ocupe de combaterea traficului și consumului de droguri au stat prea mult timp într-o zonă de confort.
„Acest fenomen devine din ce în ce mai greu de controlat. Acum, practic, nu facem altceva decât să culegem lipsa acțiunilor din ultima perioadă. Noi tot vorbim la nivel teoretic, știm că trebuie să facem prevenție, știm că trebuie să informăm la nivelul unităților de învățământ, știm că familiile trebuie să fie atente și informate, și pregătite să recunoască acel comportament al propriului copil, dacă s-ar întâmpla să consume stupefiante, să știe care ar fi reacțiile și modul în care el se comportă. Sunt multe lucruri pe care noi le știm în teorie, dar din păcate, în practică, nu. Exact așa este și în sistemul educațional”, a spus Iulian Cristache.