Dan Cadar, jurnalist și vlogger român, a povestit pe canalul său de Youtube că i s-a cerut 75 de euro pe un șezlong pe o plajă din Italia. În total, „oferta” pentru două șezlonguri și o umbrelă a fost de 225 de euro.
Dan Cadar, care administrează canalul de Youtube Zona IT, a relatat – prin intermediul unui videoclip – experiența pe care a avut-o în timpul vacanței petrecute cu familia în Italia.
Astfel, la sugestia soției sale, au mers să viziteze Portofino, cunoscuta stațiune în nord-vestul Italiei, pe țărmul Mării Mediterane, scrie Adevărul.
„Portofino nu-l mai văzusem. Era o noutate și ne-am gândit că ne plimbăm, facem și o baie în mare. Ce să vă zic? Am dat peste cele mai mari prețuri pe care le-am văzut și de care am auzit vreodată. Mi-a fost dat să aud cel mai halucinant «scor» din viața mea”, susține Dan Cadar.
Jurnalistul povestește reacția pe care a avut-o când a auzit cât costă închirierea unui șezlong.
„Ajungem pe o plăjuță cu umbrele și șezlonguri, pe lângă Portofino, cu copiii, cu colacii… Intrăm noi în țarc și întrebăm cât ne costă. Domnișoara îmi răspunde senin: «75 de euro». Am înghițit în sec, dar zic «eh, asta e, supraviețuim». «De persoană», completează ea. «Cât ziseși?», relatează Dan Cadar.
Vloggerul povestește că femeia care se ocupa de taxarea turiștilor pe plajă le-a oferit și o reducere „de grup”, în cazul lor fiind vorba de doi adulți și doi copii.
„Da, zise ea, văzând fața mea pietrificată. «Am putea încerca să vă dăm un discount că sunteți 4, deci un copil intră gratis. Vă dăm două șezlonguri și o umbrelă, deci 225 de euro». «Stai, te rog, o secundă să-mi adun falca de pe jos». Deci 225 de euro pentru o umbrelă și două șezlonguri. Să mai zică careva că Mamaia e scumpă. Mișto italienii, ăștia. Ai o plajă mișto, pui niște țăruși, umbrele și șezlonguri și ceri 200 de euro”, a comentat ironic jurnalistul.
Dan Cadar crede că administratorii de hoteluri și pensiuni încearcă să își recupereze pe socoteala clienților pierderile din pandemie.
„După ce lumea a avut lacătul pe ușă, timp de doi ani, nu există operator din turism, fie el, cârciumă sau plajă, să nu caute să-și scoată pârleala pe spinarea bieților turiști”, a concluzionat vloggerul.