Standul României de la New York a fost criticat de celebrul realizator britanic Charley Ottley, care afirmă că a încercat să discute cu autoritățile de la București, în trecut, pentru a promova gratuit țara noastră în străinătate, dar nu a primit niciun răspuns.
Charlie Otlley se află în spatele documentarelor „Wild Carpathia”, „Flavours of Romania” şi „Wild Danube”, prin care imaginea României a fost promovată în străinătate.
Ceea ce s-a întâmplat la New York este „o greșeală oribilă”.
„Acesta este modul în care România, Ministerul Turismului, autorităţile, aleg să promoveze o ţară care ar putea fi între cele mai captivante şi frumoase din Europa. Aşa aleg să exporte faţa României în faţa unei audienţe globale, internaţionale”, a spus Charlie Ottley, citat de Adevărul.
Întreg scandalul a pornit după ce România a participat la Târgul de Turism cu un stand format dintr-o draperie neagră, pe care erau prinse fotografii cu țara noastră. Totul pare sărăcăcios și pălește în comparație cu alte standuri prezente la eveniment.
Poza a fost postată de Consulatul României la New York și a devenit virală, fiind ținta ironiilor. Fotografia a fost, ulterioar, ștearsă, dar ea a fpcut deja ocolul internatului.
Sursa: Consulatul României la New York
Ministerul a plătit pentru amenajare 7.990 de dolari
Referitor la informațiile apărute în spațiul public privitoare la participarea României la Târgul de Turism Travel and Adventure Show New York, desfășurat în perioada 18-20 martie, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a transmis mai multe precizări, printr-un mesaj postat pe Facebook:
- Participarea la târgul de turism de la New York, cu pachet de bază, a fost inclusă în lista manifestărilor expoziționale internaționale pentru anul curent. Documentul a fost întocmit și agreat în cadrul consultărilor desfășurate la sediul instituției cu reprezentanții asociațiilor, federațiilor și patronatelor de profil, iar ulterior aprobat prin ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 80/27.01.2022.
- Amenajarea standard, oferită de organizatorul Travel and Adventure Show țării noastre și tuturor celorlalți expozanți care au optat pentru această ofertă, constă în decor format din pânză de culoare neagră, amplasată pe pereții despărțitori și pe mese, și afișaj de țară, fiind specifică manifestării expoziționale din New York de mai bine de 20 de ani. Respectiv, acest tip de amenajare a fost întâlnită și la edițiile anterioare, iar ministerul a plătit anul acesta suma de 7.990 dolari. Din 200 de expozanți, peste 90% au optat pentru organizarea standului în formatul precizat anterior, pus la dispoziție de organizator.
- Totodată, precizăm că pentru anul curent, s-a agreat cu reprezentanții din industrie ca toate participările la târgurile internaționale să fie cu standuri existente în oferta organizatorului.
- Ministerul Antreprenoriatului și Turismului își dorește o participare cât mai mare a expozanților români la târgurile internaționale de turism, scopul standului național fiind acela de a asigura promovarea destinațiilor locale în rândul publicurilor de interes. Menționăm că Statele Unite ale Americii, în anul de referință 2019, au ocupat cea de-a patra poziție în topul țărilor emițătoare de turiști pe piața din România. În cadrul manifestării expoziționale de la New York, alături de cele două persoane delegate din cadrul instituției, a fost prezent un singur reprezentant al Asociației Incoming România, în condițiile în care alți patru, deși și-au manifestat intenția, nu au mai dorit să participe, ca urmare a situației generate de conflictul din Ucraina.
- Prezența țării noastre la târgul de turism din New York a reprezentat cel mai important semnal pentru potențialii turiști americani că România este o destinație turistică sigură și ospitalieră, cu precădere în actualul context geopolitic, dar și după doi ani de luptă împotriva virusului SARS-CoV-2. La stand au fost oferite informații relevante pentru a atrage vizitatori spre România, aceștia arătând respect pentru solidaritatea oferită refugiaților ucraineni și totodată, fiind curioși de atracțiile locale, cu scopul de a-și organiza vacanțele viitoare.
- Ministerul Antreprenoriatului și Turismului este mereu deschis la dialog, motiv pentru care în luna februarie, prin ordin de ministru, a fost înființat Consiliul de Brand Turistic Național, din care fac parte reprezentanți din cadrul instituției, precum și specialiști din mediul privat. Scopul acestei noi structuri este acela de a stabili liniile directoare pentru promovarea destinației România, inclusiv în ceea ce privește viitoarele participări la târgurile internaționale de profil.
Absolventă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Otilia Serescu a debutat în presă la televiziunea locală Iași TV Live și ...
vezi toate
articolele