Autorităţile din România vor să reactiveze radarele fixe ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care nu mai sunt folosite de zece ani, pentru că nu sunt omologate, dar şi pentru că din legislaţie lipseşte termenul „viteza medie”, informează Știrile Pro TV.
Astfel că, deocamdată, șoferii nu sunt amendaţi când trec pe sub ele, chiar dacă depășesc viteza maximă admisă.
Ulterior, însă, cei care vor depăşi viteza medie între două puncte de pe şosea vor fi amendaţi, de poliţie şi vor primi amenda acasă, în plic.
Potrivit CNAIR, radarele fixe sunt diferite de camerele de rovinietă şi fixează viteza medie a autoturismului, dar în acest moment sunt folosite doar pentru supraveghere. Sunt instalate deja pe autostrăzile din România, construite după 2010. De exemplu, între Bucureşti şi Ploieşti sunt încă din 2012, de când s-a deschis autostrada.
Pe cei aproape 1000 de kilometri de şosea de viteză existând peste 20 de astfel de sisteme.
Ca să rezolve problemele de legalitate, a fost creat un grup de lucru comun la Ministerul Afacerilor Interne (MAI) şi Compania Naţională pentru Infrastructura Rutieră, dar nu a fost anunţat un termen de finalizare până la care radarele fix vor deveni active.
Scopul grupului este să dezvolte şi să extindă aceste sisteme automate la nivel naţional.
Motivul pentru care autorităţile vor să folosească radarele fixe ale CNAIR îl reprezintă numărul mare de accidente mortale din ultima perioadă.