Regula neștiută de mulți șoferi, dar care poate salva VIEȚI. Expert în conducere defensivă: „În astfel de situații, se anulează prioritatea generală”
Traficul din România, fie că vorbim despre cel urban, sau între localități poate deveni riscant în anumite situații, mai ales atunci când sunt mai mulți participanți la trafic, iar banda este blocată din cauza unor lucrări sau a unui accident. O regulă care nu se învață la școlile de conduse poate fi soluția potrivită într-un asemenea context.
O regulă neștiută de mulți șoferi din România poate fi aplicată, ca excepție, în anumite situații. Titi Aur a spus în ce constă această regulă și în ce condiții poate fi aplicată, astfel încât șoferii să aibă un drum mai sigur.
Există momente când șoferii se confruntă cu o bandă de circulație blocat, iar Titi Aur sfătuiește utilizarea unei manevre despre care nu se vorbește la școala de șoferi, însă în alte țări europene este reglementată prin lege.
Atunci când o bandă este blocată de unele lucrări de infrastructură sau un accident, se pot isca scandaluri între șoferi, în ceea ce privește prioritatea. Expertul în conducere defensivă ne sfătuiește că acesta este un moment potrivit să folosim „regula fermoarului”.
”Atunci când trecem de la două benzi la o bandă, indiferent de motiv, că așa e drumul, că una din benzi este blocată din cauza lucrărilor, din cauza unui accident, din cauza unei inundații, din orice motiv, trecerea de pe o bandă pe alta, legal, se face conform regulilor de circulație, unii au prioritate, unii nu au prioritate.
În practică, ce facem? Trec când unii, când alții, și apare acel conflict, acea tensiune, mai trec doi dintr-o parte, doi din cealaltă parte, unul mai politicos și trec mai mulți, pe urmă se enervează cei din spate, când ar fi foarte simplu să aplicăm regula fermoarului”, spune Titi Aur.
Titi Aur este de părere această regulă poate salva vieți în trafic și este o soluție foarte potrivită atunci când o bandă este blocată.
”Regula formoarului în România este o regulă neștiută, necunoscută, nepredată în școlile de șoferi, doar la cursurile de conducere defensivă se vorbește despre această regulă. (…) Asta înseamnă că, în astfel de situații, se anulează prioritatea generală și trec mașinile una din dreapta, una din stânga.
Asta înseamnă că avem o cursivitate, și avem, cel mai important, o predictibilitate. Înseamnă că știu când îmi vine rândul. A trecut unul de pe banda cealaltă, acum îmi vine mie rândul, de pe banda mea, pentru că următorul va fi iar de pe banda cealaltă și așa mai departe.
Până la urmă este o regulă de bun simț, transformată într-o regulă de conducere defensivă, în unele țări transformată chiar în reguli de circulație”, a mai spus specialistul în conducere defensivă.
Foto: Pexels