Reîncep lucrările la Autostrada Soarelui, după ce autoritățile au semnat două contracte pentru primul tronson de drum, din cele 13. Până în 2026, constructorii trebuie să facă în total 42 de poduri și pasaje, șase noduri rutiere, stații electrice și perdele forestiere și, astfel, să se dea drumul circulației pe drumul expres dintre Ploiești și Pașcani.
Primul contract vizează finanţarea prin PNRR a construcţiei celor 63 de kilometri ai tronsonului Ploieşti-Buzău.
„Am semnat două contracte. Primul contract, de finanţare pentru întreaga secţiune de la Ploieşti la Buzău, de 3,8 miliarde de lei fără TVA. E cel mai important contract de finanţare prin PNRR semnat până acum (…) S-a semnat pe întreg tronsonul”, a declarat, marți, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Al doilea contract, semnat cu executanţii, vizează construcţia primului sector al autostrăzii, respectiv lotul 2 Mizil-Pietroasele, în lungime de 28 de kilometri.
„Această secţiune între Ploieşti şi Buzău este împărţită în trei loturi. Azi s-a semnat pentru lotul 2. Suntem aproape de a semna şi pentru lotul 1. Pentru lotul 3 aşteptăm sentinţa unei instanţe care are prevăzut termenul la sfârşitul acestei luni, undeva pe 22-23 iunie, şi apoi vom trece şi la semnarea acestui contract. Le-am dat target celor de la CNAIR (…) ca până la sfârşitul acestui an să semneze toate contractele pe A7, în număr de 13 (…), astfel încât să existe patru ani pentru execuţie, până la finalul anului 2026 să fie terminate aceste lucrări (…) Toate cele 13 contracte sunt pe FIDIC roşu, ceea ce înseamnă direct execuţie şi vrem ca întreg A7 între Ploieşti şi Paşcani să fie semnat cu un an mai repede decât borna din PNRR”, a mai spus Sorin Grindeanu, citat de Digi24.
Semnarea contractului este un moment istoric pentru întreaga regiune a Moldovei, afirmă Lucian Bode, fost ministru la Transporturi, în prezent șef al Internelor.
„Este cel mai avansat dintre proiectele de infrastructură din regiunea Moldovei și proiectul care va absorbi cei mai mulți bani din PNRR. Este foarte important să continuăm acest proiect până la Siret”, a spus Bode.
Autostrada Moldovei este un proiect început în 2016, dar până acum au fost construiți doar 16 kilometri, parte din centura ocolitoare a municipiului Bacău.
Șoseaua de mare viteză ar urma să aibă 314 km, iar costul proiectului depășește un miliard de euro.