Renault se așteaptă la pierderi de peste 2 miliarde de euro ca urmare a retragerii sale din Rusia. Grupul francez avea de gând să combine Dacia şi Lada într-o singură divizie de afaceri

Renault se așteaptă la pierderi de peste 2 miliarde de euro ca urmare a retragerii sale din Rusia. Grupul francez avea de gând să combine Dacia şi Lada într-o singură divizie de afaceri
Sursa: Profimedia
Publicat: 25/03/2022, 09:54

Directorul grupului Renault, Luca de Meo, a spus joi că retragerea din Rusia creează „o situaţie foarte complexă” pentru companie, afectându-i profiturile şi vânzările într-un moment în care vrea să accelereze planul de relansare, informează Reuters. Într-un mesaj trimis angajaţilor, de Meo a spus că Renault va face din securitatea angajaţilor principala sa prioritate pe măsură ce analizează opţiunile pentru operaţiunile sale din Rusia, în urma invadării Ucrainei.

Amintim că Renault a fost singura companie mare occidentală care a refuzat să se retragă de pe piața rusească chiar și după ce restul marilor companii au întors spatele dictaturii criminale de la Kremlin. Politicienii și opinia publică au criticat aspru compania Renault pentru poziționarea sa inițială când toată lumea occidentală își unea forțele să impună sancțiuni Kremlinului. Abia în urma unei intervenții a președintelui ucrainean Volodimir Zelenski în Parlamentul francez, a luat și Renault decizia istorică să se retragă din Rusia.

Astfel, miercuri, Renault a spus că şi-a redus previziunile referitoare la profitul operaţional şi analizează o depreciere a activelor cu 2,2 miliarde de euro ca urmare a posibilelor costuri pentru suspendarea operaţiunilor din Rusia.

Compania franceză este constructorul auto cu cea mai mare expunere pe Rusia, drept pentru care are mai mult de pierdut decât orice altă companie occidentală de pe urma plecării din Rusia. În ultima lună, capitalizarea de piaţă a Renault s-a redus cu aproape 40%.

Partenerul rus al Renault, Avtovaz, o companie controlată de Renault şi care produce autoturisme mărcile Lada şi Renault, a anunţat joi că va fabrica modele noi fără componente importate şi că va face eforturi pentru a reface lanţurile de aprovizionare, 20% din componentele și materiile prime folosite de ei fiind importate.

Ministerul rus al Industriei şi Comerţului a spus joi că se poartă discuţii pentru a decide care va fi viitorul uzinei pe care Renault o deține în apropiere de Moscova. O decizie în acest sens ar putea fi anunţată la finalul săptămânii următoare, ceea ce fi și un prim exemplu legat de ce intenţionează să facă Guvernul rus cu activele companiilor occidentale care pleacă din țară.

La începutul războiului din Ucraina, grupul Renault era în mijlocul unui plan multianual de relansarea a operaţiunilor pentru a deveni competitiv şi a face tranziţia la vehiculele electrice. O parte importantă a strategiei lor se baza pe combinarea mărcilor low-cost Dacia şi Lada într-o singură divizie de afaceri, vehiculele Lada urmând să fie construite pe baza platformei Dacia.

De asemenea, Lada făcea parte din planul Renault de reducere a costurilor. O sursă din interiorul companiei franceze a apreciat că Dacia va rămâne profitabilă chiar şi fără economiile de scară oferite de marca Lada.

„Credem că această mutare strategică ar putea redirecţiona atenţia investitorilor spre operaţiunile de bază ale Renault, care au fost în mare parte restructurate în ultimii ani”, spun analiştii de la JP Morgan.

Dacia a fost preluată de Renault în 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. În timp, Dacia a devenit un jucător important pe piaţa auto europeană datorită accesibilității modelelor sale de mașini.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un instalator austriac a găsit o comoară de 2,3 milioane de euro într-o locuință
Bianca Drăguşanu s-a dezlănţuit și… Gabi Bădălău a spus totul, după scandal: ordin de protecție?!...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Rusia, repetiție pentru un posibil atac nuclear. Ce sistem american poate distruge rachetele intercontinentale ale...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Un bărbat a sunat la 112 să anunțe că un hoț i-a intrat în casă....
Putin a anunțat că Rusia a lovit Ucraina cu o nouă rachetă, cu nume de...
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată...
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
România, lovită de un al doilea val de ninsori, ploi şi viscol de joi seara....
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
Ce se întâmplă cu pensiile românilor după ce Guvernul a rămas fără fonduri! Cu ce...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Cooperare între compania cehă CZ şi compania românească Transcarpat Sportours International. Puşca de asalt CZ...
Află aici ADEVĂRUL! De ce pare totul PLAT dacă Pământul e rotund?
Se schimbă permisele auto. Decizia luată la Guvern pentru șoferii români
Analiză. Locul din România în care se trăiește cel mai bine. Orașul din care toți...
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Unde au dispărut grădinițele de stat din România?