O profesoară din Capitală propune reintroducerea repetării unui an școlar încă din clasele primare, pentru a le da șansa elevilor să recupereze materia.
Un copil care nu a reușit să-și formeze competențe de limbă și comunicare până în clasa a II-a nu va mai avea altă șansă în anii următori, explică profesoara pe Facebook.
„Voi știți cât de mult s-au înmulțit agramații? Citesc tot felul de comentarii pe aici și mă ia groaza. Peste tot sunt din ce în ce mai multe persoane care nu stăpânesc normele limbii române. Aceștia ne-au fost unora elevi. O să ziceți că e doar vina noastră că s-a ajuns aici. Nu e doar a noastră.
Sunt mai mulți factori care influențează devenirea unei persoane: genetica, mediul, familia, profesorii, dar în mod special legea aia stupidă care nu ne permite să lăsăm repetenți până în clasa a II-a. O să-mi săriți în cap, dar ăsta este adevărul crud.
Acum suntem îngrijorați de coronițe în loc să ne pese de faptul că un copil, care nu a reușit să-și formeze competențe de limbă și comunicare până în clasa a II-a, nu va mai avea altă șansă în anii viitori. Repetenția nu ar trebui privită cu rușine ci doar ca o șansă de a repeta un an pe care din diverse motive l-a pierdut un elev.
Repetenția de la vârstă mică poate salva parcursul unui copil. Trebuie să renunțăm la prejudecăți și să vedem doar binele care se află în această acțiune.
Este un subiect sensibil și o problemă prea des ascunsă sub preș. E momentul să o scoatem la lumină și să o reinventăm sub o formă mai acceptabilă, dar necesară.
Propun să fie reintrodusă REPETAREA unui an școlar pentru a le fi asigurată șansa elevilor de a recupera.
Acum dați cu pietre, dar prețioase să fie!”, a scris profesoara pe Facebook.
Contactată de cei de la Educația Privată, profesoara Mara Luana Rauca a explicat că este vorba despre repetenția la clasa I.
„Conform legii, noi nu putem lăsa repetenți până la finalul clasei a II-a. Eu sunt pentru schimbarea denumirii care poate aduce prejudicii de imagine și traume copilului, dar este necesară o reînscriere la clasa I ca să recupereze ceea ce nu a reușit să asimileze în doi ani (pregătitoare și clasa I)”.
„Corect! În Germania învățământul funcționează exact așa. Nu este nicio problemă să repede copiii clasa și în fiecare an există repetenți. Dar doar în clasele I-IV. Mai departe nu e cazul (excepțiile sunt f rare) pentru că aceste măsuri funcționează. Există copii care repetă și de 2 ori o clasă. Chiar și clasa întâi. Și o fac fără complexe, pentru că aici asta nu este o rușine ci reprezintă o formă de grijă și respect pentru viitorul adult”, scrie cineva.
„Sunt total de acord! De multă vreme o tot spun, o strig chiar, disperată, dar primesc argumentele alea stupide cu dobândirea competențelor până la sfârșitul ciclului primar etc. Ce nu înțeleg nici în ruptul capului e faptul că unora le e greu să accepte că s-a greșit, că o lege trebuie schimbată dacă nu își atinge scopul, că e mai important să faci ce e mai bine pentru copii, că practica/viața îți arată foarte bine ce e corect și ce e greșit și trebuie schimbat! Of!”, este de părere un alt comentator.
„N-au curajul să facă asta, vezi doar „drama coronițelor”. Și repetenția după clasa a doua vine uneori prea târziu, dacă vezi că la sfârșit de clasa întâi nu a reușit să învețe să scrie și să citească. Pur și simplu pentru acel copil urmează un an pierdut, căci nevoile lui nu se vor regăsi în noile activități”, este de părere un alt treilea utilizator.