Proprietarul unui restaurant din Brașov, care promitea clienților „cele mai mari porții” de ciorbă „ca la mama acasă” a fost amendat cu 20.000 de lei de comisarii Protecției Consumatorului în urma unui control.
Comisarii Protecției Consumatorului au aplicat o amendă colosală unui restaurant din Brașov întrucât adinistratorul unității nu a putut dovedi că mâncarea servită este „ca la mama acasă” și că oferă „cele mai mari porții” din oraș.
În urma controlului, comisarii au mai și descoperit fluxuri tehnologice nepotrivite și spații improprii pentru prepararea și expunerea mâncării. Afirmațiile de pe panourile restaurantului au fost, de asemenea, contestate de inspectori.
Csaba Onica, comisar șef CRPC Brașov, a declarat că operatorului economic i s-au solicitat dovezi și studii specializate pentru a susține aceste afirmații, inclusiv studii de piață și certificări tradiționale pentru mâncarea servită.
„Am solicitat probe prin care poate demonstra aceste afirmaţii operatorului economic, în sensul că cele mai mari ciorbe pe ce se bazează, dacă a făcut un studiu de piaţă în sensul acesta. Conform legii, operatorul economic trebuie să demonstreze valabilitatea afirmaţilor.
Afirmaţile de genul „Ca la mama acasă” ar putea fi aprobate printr-un certificat de produs tradiţional. Acest certificat demonstrează că el utilizeză materii prime şi condiţiile de producţie sunt ca la mama acasă. El nu are certificat tradiţional”, spune Csaba Onica, comisar șef CRPC Brașov, potrivit Observatornews.ro.
Administratorul restaurantului s-a văzut nevoit să renunțe la titularuile cu care s-a consacrat unitatea sa în Brașov. Acesta a îndepărtat imediat inscripțiile „ca la mama acasă” și a anunțat că remediat deficiențele descoperite în bucătărie și spațiul de servire.