Doi bucureșteni, mamă și fiu, au aflat că sunt declarați… morți în baza de date a Casei de Asigurări. Li s-a spus acest lucru când s-au prezentat la medicul specialist, pentru o rețetă. După ce medicul a restarat sistemul de mai multe ori, pacienții figurau tot morți.
Adrian Popescu a mers joi dimineață la medicul specialist, pentru o rețetă, dar a avut un mare șoc în cabinetul medicului.
„Doctora care mă consultă și îmi dă rețeta mi-a spus că mama figurează decedată. După care i-am arătat pe telefon camera din curte, unde mama făcea curat. S-a dus, a mai vorbit cu o altă doctoră, au restartat sistemul Casei Naționale de Asigurări, după care la mama tot îi dădea că este decedată. Moment în care au băgat și cardul meu de sănătate și apăream și eu tot decedat.”, a declarat bărbatul de 53 de ani, potrivit Digi24.ro.
Pacientul a sperat că, după restartarea sistemului, va apărea din nou viu, dar degeaba.
„M-a chemat, mi-a spus că nu s-a rezolvat. Mi-a dat câteva medicamente, ca să am zilele astea, până o să se rezolve situația.”, a spus omul.
Pacientul a sunat la CNAS, iar un reprezentat al instituției i-a zis să se ducă la CNAS, alături de mama sa, lucru pe care l-a refuzat.
„M-a găsit decedată. Le-aș transmite să fie mai atenți. O să cer despăgubiri.”, a spus Georgeta Popescu, de 80 de ani.
Medicul specialist a confirmat pentru postul de televiziune cele întâmplate.
– Un pacient Popescu spune că a venit împreună cu mama lui la dvs astăzi. Atunci când a fost verificat cardul în softul CNAS au figurat amândoi ca decedați?
Medic: Da, sunt niște revizii. În perioada asta se face raportarea la Casa de Sănătate pentru serviciile lunii august și funcționează mai greu și dă tot felul de erori.
Site-ul CNAS este plin de bug-uri. Deși fiecare român ar trebui să-și poată verifica asigurarea de sănătate, motorul de căutare nu funcționa, joi seară.