Contractele de infrastructură fac parte dintr-un plan pe 10 ani, care include proiectele din PNRR şi din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), din actualul cadru financiar multianual, plus viitoarele programe operaţionale pe transporturi (POT). La planuri, suntem campioni, finanțare avem mai multă decât ne puteam închipui acum câțiva ani, mai rămâne să vedem dacă putem să utilizăm la timp și integral toate sumele imense pe care le avem la dispoziție și dacă vom reuși să și terminăm proiectele anunțate, arată analistul Gândul Petrișor Peiu, în TOP 5 evenimente economice ale săptămânii 1-7 ianuarie 2022.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, promite un plan investiţional pe transporturi şi dezvoltarea infrastructurii de 73 miliarde de euro. Programul include PNRR şi cele 13 miliarde de euro compuse din fonduri europene, plus cofinanţare națională, din cadrele financiare multianuale. Aceste sume rezultă ca urmare a transpunerii în practică a masterplanului din 2016 şi ar duce România într-o zonă decentă la nivel european, ca infrastructură de transport.
Masterplanul anunţat la finalul anului 2021 prevede ca, până în 2030, să fie construiţi 6.624 km de autostrăzi, drumuri expres, transregio şi variante ocolitoare, ceea ce ar reprezenta o creștere de șapte ori a actualei rețele pe care România o avea la final de 2021: mai puţin de 950 kilometri de autostradă.
Sursa: https://www.130km.ro/harta.html