Cu doar 27,7 dintre cetățeni cu competențe digitale de bază sau superioare, România stă cel mai prost la capitolul digitalizare dintre toate țările Uniunii Europene (UE). Deasupra noastră sunt bulgarii, la peste 6 procente distanță și polonezii, aflați pe poziția a treia din coadă, care au trecut de 44%.
În schimb, excelăm la prezența pe rețelele sociale, dar doar jumătate dintre românii care folosesc internetul folosesc serviciul de email. Tot așa, aproape 80% efectuează apeluri telefonice sau video online, iar 51,7 % caută informații despre sănătate pe internet, potrivit România TV.
Suntem la coadă și la banking-ul online, cu doar un sfert dintre utilizatorii de internet care folosesc aplicații specifice. La nivelul Uniunii Europene, procentul de digitalizare bancară a locuitorilor este de aproape 70%.
Totuși, suntem pe locul doi la achiziții online de haine, încălțăminte și accesorii, după Cipru, cu aproape 80% dintre utilizatorii de internet implicați în astfel de tranzacții.
Românii mai trec de media Uniunii Europene la comenzile online la restaurante 32,7% și achiziția de cosmetice și alte bunuri pentru înfrumusețare 29 de procente.