Prima pagină » Actualitate » Românii nu vor mai putea vinde locuința fără aprobare de la ANAF. Documentele pe care ar trebui să le pregătească

Românii nu vor mai putea vinde locuința fără aprobare de la ANAF. Documentele pe care ar trebui să le pregătească

Românii nu vor mai putea vinde locuința fără aprobare de la ANAF. Documentele pe care ar trebui să le pregătească

Ministerul Finanțelor a pregătit o modificare a Codului de procedură fiscală care prevede, printre altele, că persoanele care vând și cumpără clădiri și terenuri, inclusiv locuințe, vor trebui să obțină un certificat de atestare fiscală de la ANAF.

În cazul în care proprietarul are datorii în certificatul de atestare fiscală, acesta va conține acordul organului fiscal central pentru înstrăinarea bunului, cu menționarea contului în care se virează suma aferentă obligațiilor fiscale datorate de proprietar, potrivit hotnews.ro.

Înainte de autentificarea actului de înstrăinare a dreptului de proprietate, notarul verifică dacă datoriile au fost plătite în contul indicat de ANAF. Acest lucru se face până când prețul de înstrăinare sau obligațiile fiscale sau bugetare restante sunt cuprinse în certificatul de atestare fiscală.

În cazul în care un contract de donație este încheiat, dreptul de proprietate este transferat atunci când donatorul nu are obligații fiscale sau bugetare restante, conform certificatului de atestare fiscală emis de organul fiscal central.

În cazul în care persoana căreia i se transferă dreptul de proprietate înregistrează datoriile restante în certificatul de atestare fiscală, notarul public transmite organului fiscal central o copie a titlului de proprietate încheiat ca urmare a transferului dreptului de proprietate prin e-mail.

În cazul în care persoana căreia i s-a transferat dreptul de proprietate asupra bunului nu achită obligațiile fiscale sau bugetare restante în termen de 15 zile de la comunicarea somației, organul fiscal central poate dispune măsuri asigurătorii sau sechestru executoriu, în funcție de comportamentul fiscal al persoanei căreia i s-a transferat dreptul de proprietate asupra bunului.

Ministerul Finanțelor susține că această măsură este luată pentru a preveni pierderea creanțelor bugetare prin condiționarea proprietarilor de a plăti datoriile fiscale și bugetare restante în timpul tranzacțiilor de înstrăinare a bunurilor imobiliare.

În caz contrar, există riscul ca proprietarul să devină insolvabil sau insolvent, ceea ce ar duce la nerecuperarea obligațiilor bugetare la bugetul general consolidat. Conform instituției, transferul dreptului de proprietate este condiționat, de asemenea, de plata obligațiilor fiscale locale.

În cazul obligațiilor fiscale sau bugetare restante înregistrate în certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal central, noua prevedere legală nu are în vedere blocarea tranzacției; mai degrabă, se asigură că statul se comportă ca un creditor privat atunci când recuperează veniturile sale.

Citește și