Românii sunt mari consumatori de podcasturi în mașină, pe stradă sau acasă. Aproape jumătate dintre aceștia ascultă cel puțin o oră dintr-o astfel de emisiune, conform unui studiu internațional, citat de Știrile Pro TV.
Cifrele arată că, anul trecut, România a avut printre cele mai mari creșteri în rândul utilizatorilor acestui tip de conținut digital.
Dacă la nivel internațional un episod dintr-un podcast are în medie 40 de minute, românii ascultă producții care pot depăși chiar și o oră și jumătate.
Cercetătorii de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și de la Universitatea de Vest din Timișoara au analizat, din datele studiului, la nivel global, piața de podcasturi de la noi.
„E foarte important ca în acest mesaj să existe și o doză de informație utilă și o doză de divertisment. Nu doar conținutul este important, ci și podcasterul în sine”, a precizat pentru Pro TV Ovidiu Moisescu, profesor universitar.
Anul trecut, România a avut cea mai mare creștere de ascultători din Europa. Urmează Spania, Suedia și Irlanda. În general, românii ascultă… politică și dezvoltare personală, life style, beauty, din domeniul auto și economic.
În cele mai multe cazuri, podcasturile sunt asociate, pentru a putea rezista, și cu unul sau mai mulți parteneri comerciali.
„Ne-am dorit, pur și simplu, să împărtășim informații care de obicei erau parcurse doar în săli de curs, în mediul corporate, cu orice român care vrea să afle mai multe despre sine, dintr-o perspectivă psihologică și neuroștiințifică. Avem întotdeauna un partener comercial. Există și abordarea în care un brand își dorește să promoveze un produs sau un om și atunci plătește un canal media, un podcast”, a afirmat Paul Olteanu, moderator podcast.
De altfel, costurile de producție diferă și pot trece și de 1.000 euro pentru un singur episod.
„Aici ne putem adapta și să venim cu un concept cum să arate… câte persoane vor fi în podcast, respectiv câte microfoane, din câte unghiuri tragem”, a spus Gabriel Aldea Turcu, administratorul unui studio de producție video.
Anul trecut, la nivel mondial, piața de podcasturi a ajuns la 30 de miliarde de dolari.
FOTO – Captură video: Știrile Pro TV