Romprest, despre procesul verbal publicat de Clotilde Armand: „Este un document de rea-credință. Primăria a refuzat să prezinte documentele contractului la control”
Compania Romprest precizează că procesul verbal publicat de Primăria sectorului 1, și care a fost realizat de Ministerul Finanțelor în urma unui control, nu ar fi unul relevant, asta în condițiile în care instituția condusă de Clotilde Armand ar fi refuzat să prezinte în cadrul controlului documentele contractului dintre primărie și Romprest.
„Am luat la cunoștință din mass-media, în cursul zilei de 22 iulie 2021, de existența unui document intitulat Proces-verbal de inspecție, emis de către Direcția Generală de Inspecție Economico-Financiară din cadrul Ministerului Finanțelor la dată de 19/20.07.2021.
Acest Proces verbal a fost emis în baza unei acțiuni de control efectuată în perioada 23.11.2020 – 28.04.2021 la Primăria Sectorului 1 a Municipiului București, la sediul din Bulevardul Banu Manta nr.9, Sector 1, București. Obiectivul controlului este foarte clar formulat, respectiv “verificarea obligației Sectorului 1 al Municipiului București de realizare a unei bune gestiuni financiare […]”.
Acest document, emis în urmă unui control la o instituție publică, în formă în care a fost întocmit și semnat, nu este opozabil Compania Romprest Service SA.
La o lectură, chiar superficială, a documentului, se remarcă formulările Echipei de inspecție referitor la documentele pe baza cărora își întemeiază constatările, dintre care redăm cu titlu de exemplu“învederând că acțiunea de control a fost efectuată în baza documentelor predate de S1MB […] S1MB a refuzat să prezinte organului de control […]”(vezi facsimil)”, transmit cei de la Romprest.
„Reiese foarte clar că Sectorul 1, prin Primar, a declarat, sub sancțiunea declarației în fals, că nu deține o serie de documente ale contractului”
Potrivit sursei citate, Primăria Sectorului 1 a fi declarat fals că nu deține o serie de documente ale contractului dintre această administrație și Romprest.
„Reiese foarte clar că, S1MB (Sectorul 1) prin Primar, a declarat, sub sancțiunea declarației în fals, că nu deține o serie de documente ale contractului (e.g. propunerea financiară, dosarul achiziției publice), documente care: (i) au făcut obiectul procedurii de atribuire organizate de însăși autoritatea pe care o reprezintă, în baza căreia s-a adjudecat contractul și (îi) au fost depuse de către Romprest în cadrul actelor administrate în probațiune instanțelor de judecată care au fost investite cu soluționarea unor acțiuni judiciare având același obiect cu cel al acțiunii de control finalizate prin acest Proces verbal.
Faptul că Primăria Sector 1 nu deține aceste documente, în cazul în care declarația Primarului (vezi facsilimil) nu se dovedește a fi doar o sustragere de la asigurarea documentelor solicitate la control, reprezintă o culpă gravă a Autorității așa după cum se constată și de către Echipa de control care reține că „nedetinerea dosarului, cu nerespectarea legii, sau refuzul de a îl prezența, nu poate avea altă motivație decât aceea de a împiedica verificarea legalității și regularității operațiunilor de pregătire și derulare a procedurii de atribuire în baza căreia a fost încheiat contractul” (vezi facsimil). Autoritatea nu poate invoca, în nicio circumstanță, propria culpă, iar aceste aspecte de nelegalitate nu vizează în niciun fel vreo culpă a operatorului serviciului delegat, Compania Romprest Service SA”, se arată în comunicatul Romprest.
„Se ridică mari semne de întrebare asupra legitimității demersului și scopurilor urmărite”
Sursa citată mai arată că demersul primăriei este de rea credință.
„Poziția Primăriei Sectorului 1 care, deși este cea care a sesizat instituția emitentă a Procesului verbal și a solicitat acest control, a înțeles să nu furnizeze documentele solicitate pe baza cărora Echipa de control să poată formula constatări pertinente și obiective, ridică mari semne de întrebare asupra legitimității demersului și scopurilor urmărite, fiind evident că ne aflăm în față unui înscris pro causa, ca rezultat al unui demers inițiat cu rea-credință și fără respectarea obligației de transparență instituțională care revine unei Autorității publice.În cadrul Procesului verbal se emit astfel concluzii în lipsa documentelor esențiale ale contractului, lipsind însuși obiectul unei analize temeinice și producându-se o viciere de natură substanțială a rezultatului controlului”, spun reprezentanții Romprest.
Aceștia mai arată că instanțele de judecată au constatat legitimitatea și legalitatea acțiunilor operatorului Romprest cu privire la toate aspectele privind tarifele practicate și la inexistentă oricărui prejudiciu, contrar celor afirmate de primpria sectorului 1, care citează procesul verval efectual de Ministerul Finanțelor.
„Ascunderea în cadrul controlului a acestor realități juridice incontestabile, consacrate deja pe cale judiciară, este inadmisibilă”
„Ascunderea în cadrul controlului a acestor realități juridice incontestabile, consacrate deja pe cale judiciară, este inadmisibilă și demonstrează că acesta a fost realizat exclusiv sub instrucțiunile Primarului, în mod dolosiv și cu rea-credință, fiind emis ulterior momentului la care instanțele de judecată s-au pronunțat asupra acelorași probleme de drept.
Astfel, acest Proces verbal este un înscris vădit viciat substanțial și procedural, prin care se demonstrează disprețul evident față de actul de justiție manifestat de Primar”, se mai arată în comunicatul Romprest.
Sursa citată mai arată că deține toate documentele contractului care au fost semnate și însușite de către părțile contractante, precum și toată corespondența instituțională, referitoare atât la verificarea documentelor care au stat la baza încheierii actelor adiționale cât și la execuția acestuia, începând cu data semnării sale și până în prezent, „și că le punem la dispoziția autorităților judiciare, sau oricăror alte autorități sau instituții publice cu competențe în materie”.
„Prezentarea acestui Proces verbal în spațiul public aduce grave prejudicii imaginii și activității Companiei Romprest”
„Prezentarea acestui Proces verbal în spațiul public aduce grave prejudicii imaginii și activității Compania Romprest Service SA, motiv pentru care suntem nevoiți să formulăm plângeri penale tuturor factorilor implicați care nu au pus la dispoziția Echipei de control, în mod voit, documentele solicitate de aceasta, fapt care ar fi condus la formularea unor concluzii reale și corecte de către Echipa de control, așa cum s-au pronunțat toate instanțele de judecată.
Acest Proces verbal de inspecție are că premise declarațiile false ale Primarului că nu ar deține documente aflate în posesia instituției și încercarea disperată a aceluiași primar de a crea false puncte de sprijin ale propriilor aprecieri/afirmății nefondate.
În acest sens, arătăm că suntem gata să punem imediat la dispoziția Ministerului Finanțelor toate actele și înscrisurile contractului despre care se afirmă că nu există, precum și dovadă că ele se aflau în posesia instituției publice supuse controlului. Desigur, sperăm că Ministerul Finațelor va lua măsurile care se impun, inclusiv cu privire la modul incalificabil în care s-a derulat acest control și actul sau de finalizare”, spun cei de la compania de salubrizare.