S-a deschis circulația pe cel mai nou pod din București, din Sectorul 3, care traversează Dâmbovița
Primăria Sectorului 3 a deschis, joi, podul care traversează Dâmbovița în zona Lunca Priporului. Pasajul a fost construit în trei luni, a anunțat edilul Robert Negoiță. La ce va ajuta noua construcție de infrastructură care este cel mai nou pod din București.
„Probleme cu traficul, cea mai mare problemă din București. Nu trebuie să o mai repetăm, că o știm. Ca să înțeleagă toată lumea, nu doar că avem această problemă, ci că trebuie să găsim soluții, proiecte de fluidizare a traficului. Suntem pe podul de la Priporului, că am tot zis de Teclu, unde am mai făcut un pod. Este absolut necesar și acel pod care începe sa-și depășească capacitatea. De aceea era nevoie și de acest pod de la Priporului care este mai mare decât cel de la Teclu și care va fi foarte folosit în următoarea perioadă”, a anunțat joi Robert Negoiță.
Cel mai nou pod din București este deja semaforizat
Edilul Sectorului 3 mai spune că podul de la Priporului a fost construit în trei luni.
„Acesta este momentul în care s-a dat drumul circulației pe acest pod, semafoarele au fost deja pornite. Evident că nu avem multă circulație pe el, pentru că oamenii nu sunt obișnuiți, acum vor afla că în sfârșit se circulă pe acest pod. A durat trei luni să facem acest pod, am întârziat puțin (…) Chiar dacă am întârziat o săptămână, important este că se poate circula pe acest pod și că toată zona va fi fluidizată. Am văzut, bulevardul Nicolae Grigorescu este foarte încărcat. Orice mașină în plus pe podul de la Priporului este o mașină în minus pe Grigorescu și în alte zone”, a mai precizat Robert Negoiță într-un live pe pagina sa de Facebook.
Primăria Sectorului 3 a demarat în mai 2024 lucrările pentru un nou pod rutier ce va traversa râul Dâmbovița, conectând strada Lunca Priporului cu cele două sensuri ale Splaiului Unirii.
Noul pod peste Dâmbovița: trei benzi pe sens, trotuare și piste de biciclete
Podul are trei benzi de circulație pe fiecare sens, trotuare și piste pe care să poată circula bicicliștii. În intersecțiile nou create sunt instalate semafoare inteligente cu bucle de inducție.
Sensurile, respectiv trotuarul și carosabilul urmează să fie despărțite prin jardiniere cu plante ornamentale, iar iluminatul pasajului va fi asigurat de lămpi cu LED-uri.
Suprastructura podului are o lățime totală de 34.45 m, alcătuită dintr-o parte carosabilă de 11.30 m și un trotuar tehnic de 80 cm pe sensul dinspre str. Lunca Priporului, respectiv o parte carosabilă de 11.30 m și trotuar cu lățime utilă de 4.30 m pe sensul opus. Pe post de parapete direcțional, s-au prevăzut separatoare fizice și protecții la marginea părții carosabile din jardiniere.
Cât costă noua construcție
Costul total al investiției este estimat la 15.068.977,38 lei, inclusiv TVA.
„Studiile de trafic arată că o soluție incontestabilă de reducere a valorilor de trafic și implicit a poluării este dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru eliminarea blocajelor. Primăria Sectorului 3 a realizat deja o serie de proiecte majore de infrastructură rutieră, dintre care amintim:
- Pod Nicolae Teclu, construit tot peste râul Dâmbovița;
- Pasajul Soarelui, la ieșirea către Autostrada A2;
- Pasaje supraterane Theodor Pallady”, transmite Primăria Sectorului 3, într-un comunicat de presă.
Podul se află la granița cu Ilfov, respectiv cu Popești Leordeni.