Prima pagină » Actualitate » S-a semnat contractul pentru ultimul lot din Autostrada Transilvania. Suma uriașă plătită constructorilor germani și austrieci

S-a semnat contractul pentru ultimul lot din Autostrada Transilvania. Suma uriașă plătită constructorilor germani și austrieci

S-a semnat contractul pentru ultimul lot din Autostrada Transilvania. Suma uriașă plătită constructorilor germani și austrieci

Contractul pentru ultimul lot din Austrostrada Transilvania s-a semnat miercuri, în prezența ministrului Transporturilor. Sorin Grindeanu a anunțat că statul român plătește peste 400 de milioane de lei pentru construirea lotului Chețani-Câmpia Turzii din cea mai așteptată autostradă de către români.

Mai precis, suma exactă este de 420,34 milioane de lei, la care se adaugă și TVA.

Termen de execuție, 21 de luni

Banii vor intra în conturile unui consorțiu format din firme germane și austriece. Termenul de predare a întregii lucrări la acest lot din A3 este de 21 de luni (3 luni pentru faza de proiectare şi 18 luni pentru execuţie), mai spune Grindeanu.

Potrivit ministrului, „este ultimul lot care lipseşte din tronsonul de autostradă ce va face legătura între Târgu Mureş şi Cluj-Napoca”.

Sorin Grindeanu subliniază că statul român își respectă partea sa de obligație din contract și arată că „asocierea de constructori austrieci şi germani are la dispoziţie 420,34 milioane de lei (fără TVA) şi 21 de luni pentru a finaliza lucrările la acest lot al A3”. Pe acest lot vor fi construite 2 poduri, 7 pasaje și un nod rutier la Cheţani), punctează ministrul Transporturilor.

Sorin Grindeanu mai arată că lotul Cheţani-Câmpia Turzii, în lungime de 15,7 km, se va construi cu finanţare din fonduri europene.

În altă ordine de idei, la jumătatea acestei luni, ministrul Transporturilor, şeful CNAIR şi antreprenorul UMB au semnat, la Timişoara, contractul de proiectare şi execuţie a tronsonului de pe Autostrada Lugoj – Deva. Tronsonul este prevăzut cu 2 kilometri de tuneluri cu galerie dublă și va fi realizat de UMB Spedition, una dintre cele mai mari companii de construcții de drumuri din România.

Cu o lungime de 9,13 kilometri, segmentul de autostradă finanţat prin PNRR are ca termen limită de finalizare luna august a anului 2026. Asocierea dintre UMB și Euro Asfalt, o companie de construcții de dumuri din Bosnia și Herțegovina, a fost cea care a câştigat contractul de 400 de milioane de euro, în contextul în care nu a fost depusă nicio contestaţie după anunţarea rezultatului licitaţiei pentru execuţia lucrărilor.

„Este o companie extrem de serioasă care pe toate contractele a respectat termenele, a avut lucrări şi la noi în zonă, le-a terminat în termenii contractului, de obicei înainte de termen. Este un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel şi ştacheta pe care o ridică UMB îi obligă pe ceilalţi să îşi îndrepte activitatea”, a anunțat Sorin Grindeanu.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele

Citește și