S-au împlinit 20 de ani de când s-a lansat platforma FACEBOOK, iar pentru tineri, aceasta și-a pierdut din popularitate
This browser does not support the video element.
Tot mai mulți tineri au lăsat în urmă platforma de socializare Facebook și și-au concentrat atenția asupra altor platforme mai dinamice. În schimb, vârstnicii sunt din ce în ce mai prezenți în mediul online prin intermediul rețelei Facebook.
În 2004, Mark Zuckerberg, un student la Harvard, lansa platforma de socializare Facebook. Redenumită Meta în 2021, Facebook a ajuns să aibă aproape 3 miliarde de utilizatori în toată lumea. Însă în ultimii ani, rețeaua a început să piardă din popularitate în rândul tinerilor, care preferă platforme precum Instagram și TikTok.
Care este motivul
Tinerii folosesc alte rețele de socializare, deoarece Facebook este acum dominat de utilizatori mai în vârstă, care postează conținut neinteresant pentru Generația Z. De la diferite citate, la rețete culinare, până la mesaje politice, vârstnicii aproape au monopolizat platforma. Această tendință îndepărtează adolescenții și tinerii adulți care caută un spațiu online mai dinamic și relevant vârstei lor.
Mulți tineri aleg să nu mai folosească Facebook din diverse motive. Unul dintre cele mai frecvente este migrarea către platforme mai noi și mai vizuale, cum ar fi Instagram și TikTok, care oferă o experiență mai dinamică și atractivă.
Cu toate acestea, Facebook rămâne o forță puternică în peisajul rețelelor sociale, cu o prezență globală masivă. Compania a diversificat oferta prin achiziții precum Instagram și WhatsApp.
Iar pe cei mai în vârstă, această rețea de socializare îi ajută să rămână conectați la noutăți și să își împărtășească experiențele. Prin interacțiuni online, aceștia pot urmări știri, pot participa la grupuri de interes. În plus, pot comunica cu familia și reduce astfel singurătatea și izolarea socială.
Pe măsură ce Facebook împlinește două decenii, este clar că platforma trebuie să se reinventeze pentru a rămâne relevantă pentru generațiile viitoare. Provocarea este de a crea un spațiu online care să îmbine conectivitatea cu responsabilitatea, protejând în același timp interesele utilizatorilor, indiferent de vârstă.
Sursă: Kanal D
Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Freepik
CITEȘTE ȘI:
Un bărbat din Columbia încearcă să salveze de la EXTINCȚIE o specie de orhidee cu ajutorul clonării