Prima pagină » Actualitate » Săptămână DECISIVĂ pentru circulația cu metroul în București. Sindicatul Metrorex și conducerea companiei au ultima rundă de negocieri pe 31 octombrie

Săptămână DECISIVĂ pentru circulația cu metroul în București. Sindicatul Metrorex și conducerea companiei au ultima rundă de negocieri pe 31 octombrie

Săptămâna viitoare este decisivă pentru transportul cu metroul în București. Joi, 31 octombrie, ar fi ultima zi de negociere între conducerea Metrorex și sindicatul de la metrou, după ce discuțiile de săptămâna trecută nu i-au mulțumit pe sindicaliști. Dacă nici de data aceasta nu se ajunge la un consens, de vineri, 1 noiembrie, s-ar putea declanșa conflictul de muncă: pichetări, grevă de avertisment și în cele din urmă întreruperea circulației.

Bucureștiul este tot mai aproape de o criză generată de o grevă generală la Metrorex. Întreruperea circulației la metrou ar însemna un scenariu de coșmar pentru Capitală, cu repercusiuni grave.

Acest scenariu este tot mai posibil, din cauza faptului că sindicatul de la metrou și conducerea Metrorex nu au ajuns nici acum la un numitor comun în ceea ce privește noul Contract Colectiv de Muncă.

Lider sindicat Metrorex: „Dacă nici joi nu ajungem la o înțelegere, de vineri, 1 noiembrie, vom declanșa conflictul de muncă”

Ultima întâlnire, de săptămâna trecută, a lăsat discuțiile „în aer”.

Nu am ajuns la niciun consens. Conducerea, nu doar că nu vrea să ne dea nimic în plus, vrea să și taie din drepturi. Nu putem accepta așa ceva. Eu le-am arătat că am bună-credință și am prelungit perioada de negocieri până joi, 31 octombrie inclusiv. Dacă nici joi nu ajungem la o înțelegere, de vineri, 1 noiembrie, vom declanșa conflictul de muncă”, a spus Marian Artimon, pentru Gândul.

Liderul sindicatului de la metrou a precizat, recent, în emisiunea „Cu Gândul la București” și care ar putea fi scenariul unei greve.

”Avem dreptul să facem o grevă, dar să lăsăm o treime din activitate. Vom închide la 04:00 dimineața și vom deschide la orele 16:00”, a spus Marian Artimon.

Acesta a adăugat că ultima grevă la metrou a avut loc în 2009, iar ce s-a întâmplat în 2021, când s-a oprit circulația, ar fi fost „o întrerupere voluntară a lucrului”.

Contractul de Muncă de la metrou a expirat la 1 octombrie

Contractul Colectiv de Muncă de la Metrorex a expirat la 1 octombrie 2024.

În paralel cu negocierea noului CCM, potrivit surselor Gândul, sindicaliștii au și următoarele cerințe:

  • condiții mai bune de muncă;
  • o mai bună finanțare;
  • angajarea de personal;
  • asigurări de serviciu și de sănătate.

„În condițiile în care pleacă foarte mulți oameni la pensie, sarcinile acestora sunt preluate de oamenii care rămân. Asta înseamnă muncă în plus, fără mai mulți bani. Presiune mai mare, ceea ce este foarte periculos pentru siguranța călătorilor. Dacă cei din conducere nu vor înțelege cerințele noastre, cu siguranță, la sfârșitul lunii octombrie, declanșăm proteste, se poate ajunge și la grevă”, au spus sursele Gândul.

Ultima grevă la Metrorex a paralizat Bucureștiul

Sindicaliștii de la metrou au protestat și în 2023, în fața Guvernului, fiind nemulțumiți de prevederile Legii 296 / 2023, intrată în vigoare la 1 noiembrie 2023.

Ultima grevă generală la Metrorex a avut loc în martie 2021 și a creat un scandal imens, care a condus la excluderea lui Ion Rădoi din cadrul Sindicatului Liber din Metrou.

De la 1 noiembrie 2023, după  o creștere de 13%, salariul mediu brut la metrou este de 12.803 lei, iar cel net este de 7.490 de lei.


CITEȘTE ȘI:

Ce salarii au angajații de la metrou. Președintele CA Metrorex: „Veniturile nu sunt mici, pentru că au sporuri mari de subteran”

Pericol de grevă la metrou. Sindicaliștii și conducerea Metrorex nu se înțeleg pe noul Contract Colectiv de Muncă: „Mergem până la final”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și