Prima pagină » Actualitate » SCANDAL după ce un brand de cosmetice s-ar fi folosit de Experimentul Pitești pentru a se promova. „Am auzit că-ți plac dungile!”

SCANDAL după ce un brand de cosmetice s-ar fi folosit de Experimentul Pitești pentru a se promova. „Am auzit că-ți plac dungile!”

SCANDAL după ce un brand de cosmetice s-ar fi folosit de Experimentul Pitești pentru a se promova. „Am auzit că-ți plac dungile!”
Scandal după ce un brand de cosmetice s-ar fi folosit de Experimentul Pitești pentru a se promova. „Am auzit că-ți plac dungile!”

O campanie de promovare a unui cunoscut lanț de magazine care comercializează produse cosmetice s-a transformat într-un scandal de proporții, după ce brandul s-a folosit de „Experimentul Pitești”, una din marile orori ale regimului comunist, pentru a se face remarcat.

Firma urmează să deschidă un nou magazin la Pitești, motiv pentru are a demarat o campanie de promovare. Aceasta a inclus un mesaj postat pe rețelele de socializare.

„Pitești, am auzit că-ți plac dungile”, este textul imprimat cu litere albe și negre peste porțiuni liniare negre și albe, pentru contrast, notează Antena3.

Imediat, internauții au asociat mesajul cu dungile de pe uniforma deținuților și, bineînțeles, cu Experimentul Pitești.

Mulți au asociat acest mesaj cu dungile de pe uniforma deținuților și, implicit, cu sinistrul Experiment Pitești.

Desfășurat în Penitenciarul Pitești în anii ’50 din secolul trecut la ordinul facțiunii staliniste din Partidul Comunist Român, „experimentul”, a constat în torturarea fizică și psihică a mii de deținuți politic, în scopul obținerii obedienței absolute a acestora.

Dintre deținuți, între 100 și 200 au murit în urma torturilor, cauza morții lor fiind falsificată în certificatul de deces, arată sursa citată.

Compania, puternic criticată

Comentariile negative au început să curgă pe rețeaua de socializare unde a fost postat mesajul.

Multe persoane au atras atenția companiei că sloganul poate fi o jignire adusă victimelor abuzurilor comuniste.

Președinta Memorialului Fundației Memorialul Pitești a avut, la rândul său, o reacție dură și le-a cerut reprezentanților brandului de cosmetice să își ceară scuze în mod public.

Maria Axinte consideră că aceia care au avut neinspirata idee să se promoveze folosindu-se de Experimentul Pitești dau dovadă de o lipsă de sensibilitate la istoria locală și la traumele trăite de către deținuții care au ajuns în închisoarea comunistă.

Este așteptată și o reacție din partea Ministerului Culturii în acest caz, mai arată sursa citată.

Sursa foto: Captură Facebook

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele

Citește și