Scandalul decontării navetei la IPJ Vaslui. Polițiști cu cărți de identitate expirate și mașini fără ITP valabil
Reprezentanții Sindicatului Polițistilor din România “Diamantul” au acuzat că la Inspectoratul Județean de Poliție Vaslui au loc abuzuri legate de decontarea navetei polițiștilor, iar cel vizat a fost chiar contabilul-șef al instituției.
Sindicaliştii au reclamat suspendarea decontării navetei poliţiştilor la şi de la locul de muncă, aproximativ 50 de polițiști fiind afectați de această decizie.
Sindicatul Polițistilor din România “Diamantul” reclamă și faptul că polițiștii nu au fost nici măcar informați despre sistarea acestui drept sau despre motivele care au stat la baza deciziei.
”Un nou abuz la IPJ Vaslui! La IPJ Vaslui, din dorinţa arzătoare a contabilului cu epoleţi ce conduce Compartiment Financiar, începând cu luna iulie 2021, s-a procedat la suspendarea decontării dreptului la navetă pentru un număr de aproximativ 50 de poliţişti fără că aceştia să fie informaţi despre sistarea acestui drept, sau care au fost motivele sistării acestui drept. Cu privire la informarea drepturilor financiare, unii poliţişti au primit, în iulie 2021, adrese prin care li se refuză decontarea unor rapoarte în februarie 2021, deşi aceştia credeau că au încasat sumele ce li se cuveneau”, au precizat reprezentanții sindicatului, potrivit Adevărul.
Numai că, în urma cercetărilor efectuate, s-a ajuns la concluzii suprinzătoare, existând polițiști cu cărți de identitate expirate, mașini fără ITP valabil sau prezentarea unor documente ale unor alte mașini decât acelea alocate unor polițiști.
IGPR: ”S-a dispus sistarea decontării cheltuielilor de transport”
Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) a reacționat după ce Sindicatul Politistilor din România “Diamantul” a făcut respectivele acuzații, transmițând un comunicat în care s-a încercat ca această situație să fie lămurită.
”În situaţia prezentată, pentru acordarea vizei pe documentele justificative privind decontarea cheltuielilor de transport, (n.red. – contabilul șef de la IJP Vaslui) a solicitat şi alte documente, ocazia cu care a constatat:
- 9 poliţişti pentru autovehiculele deţinute aveau ITP expirat,
- 9 poliţişti au prezentat documente pentru alte autovehicule decât cele cu care au fost alocaţi la dreptul de a beneficia de decontarea cheltuielilor de transport,
- 3 poliţisti aveau cărţi de identitate expirate (pe perioada stării de alertă sunt valabile, dar în baza lor beneficiază de anumite sume şi normal era sa prezinte documente valabile cu domiciliu până unde se decontează transportul)
- 3 poliţişti au prezentat documente neconforme.
Întrucât cei în cauză nu au respectat prevederile art 5,al 4 din OMAI 51/2014 (Norme referitoare la decontarea cheltuielilor de transport) de a aduce la cunoştinţă în 5 zile orice modificare intervenită la acordarea acestui drept, s-a dispus sistarea decontării cheltuielilor de transport şi efectuarea de verificări pentru cele menţionate. În prezent la nivelul IPJ Vaslui se fac verificări şi se vor dispune măsuri în consecinţă, după caz”, s-a precizat în comunicatul IGPR.