SCANDALUL „GOETHE” deschide „Cutia Pandorei”. Mai mulți părinți cer dreptate pentru copiii lor, elevi ai colegiului: „Puneți capăt calvarului!”

SCANDALUL „GOETHE” deschide „Cutia Pandorei”. Mai mulți părinți cer dreptate pentru copiii lor, elevi ai colegiului: „Puneți capăt calvarului!”
Foto caracter ilustrativ
Publicat: 20/03/2024, 08:30
Actualizat: 20/03/2024, 15:36

Scandalul din jurul „Colegiului German Goethe” este departe de a se stinge. Dimpotrivă, Cazul „Goethe” a deschis o adevărată „Cutie a Pandorei”, cu privire la situațiile traumatizante și umilitoare, prin care mai mulți părinți susțin că au trecut copiii lor, de-a lungul anilor, de când studiază germana cu profesoara Maria Lipan-Webber, fosta directoare adjunctă a colegiului.

Părinții trag un semnal de alarmă și cer instituțiilor abilitate în această speță să facă dreptate, atât pentru copiii lor, dar și pentru ca alte generații de tineri care vor studia la Colegiul Goethe, să nu mai treacă prin aceste situații umilitoare care îi pot afecta psihic și demoraliza, având repercusiuni pe termen lung.

Articolul Scandalul de la „Goethe” continuă! Mama unui elev RECLAMĂ experiența traumatizantă trăită de fiul său”, publicat de Gândul, nu a rămas fără ecou.

Dimpotrivă, după publicarea materialului – mai mulți părinți ne-au contactat, mărturisind că și copiii lor au trecut prin situații similare cu Cezar, elevul a cărui mamă, Florentina Dragomir, a adus în atenția publică felul în care a fost tratat copilul său, de-a lungul acestor ani de către profesoara de germană, Maria Lipan-Webber.

„Fiica mea, pusă pe o lista neagră și hărțuită non-stop să renunțe la acest liceu”

Cazul povestit de Florentina Dragomir nu este deloc unul singular. R.I – mama Ilincăi, elevă  în clasa a XI-a a Colegiului German “Goethe” – a povestit pentru Gândul situațiile prin care a trecut fiica sa, cu profesoara de germană Webber.

Aceasta a mărturisit că a trimis sesizări către Ministerul Educației și către Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB), susținând că speră ca situația să se rezolve cât mai repede.

Recunoaște că tot ceea ce își dorește este ca profesoara Maria Lipan-Webber să nu mai predea în această școală, pentru ca alți copii să nu mai aibă de suferit și să fie terorizați.

„Nu este nimic poveste din tot ceea ce am sesizat. Pe Ilinca, și nu doar pe ea, a călcat-o în picioare. Vreau să vă mai spun că fiica mea a făcut psoriazis pe sistem nervos. Am pus lucrurile cap la cap și am ajuns la concluzia că Ilinca, nefăcând meditații în afara școlii, cu nici una din profesoarele din grupul organizat, a fost exclusă, pusă pe o listă neagră și hărțuită non-stop să renunțe la acest liceu.

Nu a existat oră la care să nu aducă în discuție, sub tot felul de forme, dar și direct, timp de 2 ani și jumătate, ca picatura chinezească, faptul că, în audiența pe care am avut-o la doamna Weber, tatăl Ilincăi i-a spus că, în calitate de pedagog bătrân – a vrut să o laude și să spună, de fapt, pedagog cu experiență,  a greșit – să o determine pe Ilinca să nu mai tremure, să nu îi fie frică de ea și să scoată din ea ce este mai bun, nu să o terorizeze și să o timoreze”, își începe povestea mama Ilincăi.

„A făcut-o pe Ilinca să-i dispară orice plăcere de a veni la școală, de a avea stimă de sine”

Semnele de întrebare și temerile părinților au început să apără, după ce fiica lor le tot spunea că nu mai vrea să meargă la orele de germană, că îi este pur și simplu frică.

„Este al treilea an în care doamna Maria Lipan-Webber, profesoara ei de germană, urmărește, cu toată ființa ei, să o lase corigentă și repetentă. Ilinca face cursuri la clasă, nu în privat ca alți copii din clasă, cu doamna Webber. Din prima zi în care a venit în clasa aceasta, a avut ca scop distrugerea Ilincăi, cu care de la început s-a comportat părtinitor. Nu o asculta, chiar dacă ridica mâna sau dacă o asculta o încurca foarte tare, nu o lăsa să vorbească.

Ilinca a fost doar un elev chinuit, fără ca doamna profesor să facă, de la începutul clasei a IX-a, nici cel mai mic efort de a o cunoaște și să o evalueze corect, din punct de vedere pedagogic. Nu i-a dat nici cea mai mică șansă ba, din contră, prin tehnici clare de intimidare, de hărțuire permanentă, pe care le vom dovedi ulterior, a umilit-o, a stresat-o, a înfricoșat-o, făcând-o să-i dispară orice plăcere de a veni la școală, de a avea stimă de sine„, mărturisește mama Ilincăi.

„Această întrevedere a fost și va rămâne coșmarul vieții noastre”

Mama Ilincăi deschide o altă „Cutie a Pandorei”, susținând cu tărie că orele trebuie ținute în clasă, conform programei și nu făcute în alte instituții pe bani sau la meditații, cu doamnele profesor din școală. Acesta punctează că fiica sa nu a făcut niciodată meditații cu profesori din școala la care învață.

Interlocutoarea Gândul amintește de un episod pe care recunoaște că îl poate uita cu greu, și anume ziua în care a mers, împreună cu soțul, la o întrevedere cu doamna Lipan Maria-Webber.

„Am fost cu soțul meu la dânsa și această întrevedere a fost și va rămâne coșmarul vieții noastre, o întrevedere nedemnă de un profesor cu o asemenea experiență și cu o calitate suplimentară, la acea vreme, de director adjunct al școlii. I-am explicat doamnei Webber că Ilinca este timorată de dânsa, că tremură și nu deschide gura când o ascultă.

 Prin această vizită, noi, părinții am dorit să înțelegem care este problema și ce putem să îmbunătățim, dar, doamna Weber, prin tehnicile specifice dânsei de umilire, fără a ne lăsa să vorbim deloc, a încercat să negocieze cu noi, ca la piață, citez: «V-o trec dacă o mutați la altă școală! sau «Dacă aduceți un certificat de la Institutul Goethe, v-o trec!» – sunt declarații făcute, cuvânt cu cuvânt, de doamna Weber și nu numai.

Menționez faptul că, pentru acest institut costurile nu sunt mici și poate nu eram dispuși să le facem la acel moment, ca să ne salvăm copilul de bullying-ul doamnei Weber. Consider că orele trebuie ținute în clasă, conform programei, cu explicații și înțelegere pentru copii, nu cursuri făcute în alte instituții pe bani sau meditații cu doamnele profesor din școală. Școala de stat să se facă la școală și nu pe bani mulți, în paralel, cu alți profesori.”

„Avem rapoarte externe făcute pentru Ilinca care dovedesc că nu este o elevă de corigență și de repetenție”

R.I. susține că – în ciuda faptului că profesoara de germană îi spunea Ilincăi la clasă că este o elevă de corigență și de repetenție – există rapoarte externe, făcute pentru fiica sa, care dovedesc contrariul.

„Făcând meditații în paralel, în toți acești ani, am conștientizat faptul că Ilinca învață, știe limba germană, profesorii o consideră serioasă și cu bun-simț. Avem și rapoarte externe făcute pentru Ilinca, rapoarte care dovedesc faptul că nu este o elevă de corigență și de repetenție, situație propagată, în cazul ei, de doamna Webber, an de an.

Clasa a X-a a început pe aceleași considerente, singura excepție, făcând-o o singură notă de 7, nu înțelegem care a fost algoritmul, în rest note de corijență. În clasa a XI-a, doamna Weber a început în forță, cu aceleași tehnici și același stil, vizavi de Ilinca și nu numai de ea, având în acest moment două note de 4 și un 5.

Una din notele de 4 a luat-o, deoarece, la examenul DSD – care este opțional, nu obligatoriu și pe care școala îl organizează – Ilinca nu a trecut proba orală, doamna Weber punându-i întrebări foarte complicate, de Academie Tehnică. Plus starea de teroare pe care a indus-o Ilincăi în timpul testării. În permanență, în raport cu dânsa, Ilinca având și o calitate a auzului puțin diminuată”, a mai povestit R.I.

„Aș dori să se facă o anchetă, să se verifice la sânge cum se organizează examenul DSD”

Un alt caz pe care mama Ilincăi în aduce în discuție este examentul pentru atestatul DSD (n.r.- Deutsches Sprach Diplom, un atestat care certifică nivelul de cunoștințe de limba germană), pentru care fiica sa s-a pregătit un an de zile și la care suține că a fost „decapitată” din start de profesoara Maria Lipan-Webber.

R.I. mărturisește că Ilinca nu a vrut să plece niciodată din acest colegiu, să-și schimbe destinul, pentru că, așa, dorește un profesor. Dimpotrivă, recunoaște că fiica sa și-a dorit încă din clasa zero să facă parte din acest colegiu și s-a zbătut să rămână acolo unde simte că îi este locul.

„La acest examen, Ilinca s-a pregătit un an de zile, cu un profesor extern, și-a făcut proiectul singură, fără a-l cumpăra, așa cum se practică în cazul acestui examen de către unii. A intrat a doua în examen, fiind decapitată din start, situație care, în cazul altor copii nu s-a intamplat. Ba din contră, doamna Weber a fost blândă și le-a pus întrebări ușoare, criterii de evaluare numai de dânsa știute.

De altfel, făcând această paralelă cu examenul DSD, aș dori să se facă o anchetă în legatură cu acest subiect, să se verifice la sânge cum se organizează acest examen, fără cameră de luat vederi, fără nici o înregistrare audio-video și pe criterii pe care, nici noi, nici mulți dintre elevii școlii nu le-am înțeles nici până în ziua de astăzi.

„Starea Ilincăi s-a degradat vizibil, neprogresând în mod natural și corespunzător”

„În acest moment, Ilinca face cursuri la un centru de limbi străine, unde la testul inițial a luat nivelul C1, iar la sfârșitul lunii va susține examen la acest centru. Face meditații la germană – pregătire pentru bacalaureat și am vorbit deja să se înscrie la Institutul German Goethe, pentru a face un curs rapid și a da examen și aici. Toate acestea pentru a-i dovedi doamnei Weber că Ilinca are ce căuta în acest liceu.

Punând totul cap la cap –  constatând că în această școală bullyingul profesorilor asupra elevilor, în speță a Ilincăi, este la cote maxime, făcându-se discriminari clare și vădite între elevi – starea Ilincăi s-a degradat vizibil, neprogresând în mod natural și corespunzător. Afirm și susțin cu tărie toate cele relatate. Din discuții și investigații permanente, sunt și alți copii în aceeași situație”, a conchis povestea mama Ilincăi.

„Vă rog să ajutați acești copii și să puneți capăt acestui calvar!”

O altă mamă – care ne-a rugat, pentru siguranța copilului său, să pătrăm confidențialitatea – a povestit prin ce a trecut fiica sa, elevă a acestui colegiu încă din clasa a IV-a.

Interlocutoarea Gândul povestește că profesoara Maria Lipan-Webber a avut, inițial, o problemă cu aspectul fizic al fiicei sale, continuând să se lege de faptul ca este scundă și întrebând-o de ce nu a mai crescut.

Aceasta reclamă bullying-ul făcut de doamna Maria Lipan-Webber asupra fiicei sale, cerând instituțiilor abilitate să pună capăt calvarului trăit de acești tineri. Mai mult, interlocutoarea Gândul recunoaște că nu a spus nimic până acum, crezând ca problema este la fiica sa, că nu se pregătește suficient pentru orele de limba germană.

Aflând și de alte cazuri, asemănătoare cu situația în care s-a aflat și copilul său, mărturisește că și-a dat seama că profesora Webber are probleme personale cu anumiți copii, pe care face tot posibilul să îi denigreze.

„Fac această sesizare cu speranța că cineva va lua măsurile necesare, având în vedere numeroasele cazuri de bullying asupra elevilor acestui liceu, bullying făcut de doamna Maria Lipan-Webber, profesoara de limba germană. Fiica mea este elevă a acestui liceu din clasa a IV-a. Până în clasa a IX-a nu am avut probleme cu profesorii, dar din clasa a IX-a, de când această doamnă profesoră a preluat clasa de filologie, au început probleme.

Inițial, a avut o problemă cu aspectul fizic, cu culoarea părului ei, cu felul în care se îmbrăca, ca ulterior când aceasta a încercat să îi respecte dorințele, să se lege de faptul că este scundă, fiind întrebată de ce nu a mai crescut. Apoi, a considerat că trebuie să îi spună, atât fiicei mele, cât și altor colegi, că nu au ce să caute în acest liceu, fiind îndrumată să se transfere în alt liceu – după părerea dânsei nu are suficiente cunoștințe de limba germană – cu toate ca fiica mea a putut merge mai departe în acest liceu pe baza unor note obținute la Evaluarea Națională.

Dumneaei a reușit performanța de a aduce în stare de corigență un copil care la examenul de capacitate a obținut peste nota 9 la limba și literatura germană, să nu se mai poată concentra la ora dumneaei, să se emoționeze când este ascultată, să se bâlbâie.

Am tăcut până acum, crezând ca problema este la copilul meu, ca notele proaste sunt din vina ei, că nu se pregătește suficient, dar aflând și de celelalte cazuri, mi-am dat seama că dumneaei are niște probleme personale cu anumiți copii și face tot posibilul să îi denigreze”, a povestit mama elevei de la Colegiul German „Goethe.”

„La început, am considerat că este un lucru relativ normal ca un profesor să fie mai dur”

Un alt părinte, Alexandru Erușencu, a mărturisit prin ce a trecut și fiica sa, elevă la același Colegiu Goethe. Comportamentul pe care îl reclamă este tot cel al profesoarei Maria Lipan-Webber.

Acesta susține că fiica sa a obținut C1 la examenul de limbă scris, iar partea română – reprezentată de doamna Weber – a considerat că este foarte slabă și a respins-o la proba orală.

Părintele își dorește să se facă dreptate, nu doar pentru fiica sa, ci și pentru ca alte generații de elevi să nu mai treacă prin astfel de situații. Totodată, interlocutorul Gândul face un apel la instituțiile abilitate în această speță să-și facă treaba cu seriozitate, pentru ca situația să se rezolve cât mai repede.

„Fiica mea, elevă în clasa a XI-a la Colegiul German Goethe, îmi spune de mult timp că există o tensiune între ea și profesoara de limbă germană, doamna Maria Lipan-Weber. La început, am considerat că este un lucru relativ normal ca un profesor să fie mai dur și i-am spus că în viață nimic nu vine ușor, că este bine ca doamna profesoară să se impună la cursuri. Plângerile au continuat și am început să ascult mai atent, ca în final să înțeleg.

De la o notă la admitere în clasa a IX -a la limba germană de 9,45, am ajuns în clasa a XI-a să ia nota 6 și chiar nota 4, încă puțin și ajunge corigență la limba germană. Menționez aici că, în familie, se vorbește limba germană, la nivel avansat. Doamna profesoară nu le dă lucrări scrise, îi ascultă mai mult oral, chiar sunt cazuri unde notele se pun pe temă – nu a fost și cazul fiicei mele. Eu pot să spun că avem un caz de discriminare/tratament preferențial, dar pot să fiu subiectiv.

Am fost la școală să discut cu doamna profesoară anul trecut și concluzia a fost că fiica mea nu ia școala în serios, este preocupată de păr vopsit și unghii. I-am transmis doamnei profesoare că educația o facem împreună, profesori și părinți și să găsim o modalitate să îmbunătațim valoarea, pentru că este scăzută în prezent, iar noi urmărim performanța la limba germană, pentru viitor.”

„Aud că în clasă primește constant observații, care duc spre o presiune psihologică și o înjosire”

Părintele susține că situația ar fi putut fi cu totul alta, dacă profesoara Maria Lipan-Webber ar fi fost deschisă la colaborare și comunicare, atât cu elevii, cât și cu părinții.

„Am rugat-o să îmi transmită prin orice mijloace, dacă copilul meu nu este atent la ore, nu învață, nu se poartă civilizat, ori nu este îmbracată adecvat. Niciun feedback. În schimb, aud că în clasă primește constant observații, că nu este pregatită suficient și altele, care duc spre o presiune psihologică și o înjosire, nu vreau să folosesc umilință, pentru că are grija să nu meargă prea mult în derapaj.

În momentul în care fiica mea a fost respinsă la examenul DSD, de limba germană, în urma căruia trebuia să obțină un certificat și pentru care s-a pregatit intens, am ajuns la concluzia că este ceva personal. Sigur, din nou, sunt subiectiv, dar consider că, dacă există de ambele parți o dorință ca un elev care are o pregătire de lungă durată să evolueze și să performeze, sunt convins că aveam o colaborare mult mai bună și o deschidere, cel puțin, către comunicare.

Din comisia de examinare a DSD  a făcut parte și doamna profesoară Weber. La sfarșitul lunii martie, urmează un alt examen DSD, de data aceasta în afara școlii, mai exact la Goethe-Institut, unde profesori imparțiali vor verifica cunoștințele elevilor. În cazul în care copilul meu reușeste să obțină certificatul de limbă – noi sperăm la C1 – avem un caz de abuz în serviciu, din punctul meu de vedere.”

„Aveam o stare constantă de stres și de panică, atunci când știam că urmează orele de germană”

Fiica lui Alexandru Erușencu, elevă la Colegiul „Goethe”, povestește, la rândul său, cum a decurs de-a lungul timpului relația cu profesoara Webber, dar și modul în care au afectat-o schimbările de comportament ale cadrului didactic.

Deși la început lucrurile au funcționat cât de cât normal, tânăra povestește că, ulterior, comportamentul profesoarei de germană s-a schimbat.

„A început să mă atace personal, luându-se de aspectul meu. A început să îmi spună că am unghiile prea lungi, să mă întrebe de ce am suvițe blonde, în condițiile în care sunt tânără, că de ce îmi doresc să arăt ca o doamnă în vârsta care are părul natural gri. A continuat apoi să îmi atace (verbal) părinții de față cu clasa, să îmi pună piedici la ascultarea orală și să mă depuncteze la note.

Tatăl meu, după toate aceste întâmplări, a fost la școală. După convorbirea lor, eu mi-am dat unghiile complet jos. Un alt comentariu de-al dânsei a fost despre rujul pe care îl purtam. M-a întrebat ce băiat ar vrea să se pupe cu mine, când eu am buzele «maro», că arată de parcă am altceva la gură. Din nou, eu am făcut o schimbare la mine și am încetat să mă mai machiez în zilele în care aveam ore de germană”, susține eleva.

„Naivă fiind, am crezut că doamna s-a schimbat și că dorește să mă ajute”

Tânăra povestește cum s-a desfășurat examenul DSD – examinarea cunoștințelor de limba germană ale elevului – dar și nedreptățile care i s-au făcut la orele de germană.

„În acest an școlar, urma să avem și un examen care dovedește la ce nivel sunt cunoștințele noastre (n.r. – «Deutsches Sprach Diplom» este numele examenului, prescurtarea fiind DSD). Înainte de încheierea clasei a X-a, deja ne alesesem temele proiectelor care trebuiau prezentate la proba orală a acestui examen. Dânsa îmi aprobase tema, susținând chiar că îi place subiectul despre care eu urma să fac acest proiect. Mi-a împrumutat și o carte de-a dânsei care conținea informații despre subiectul proiectului.

În clasa a XI-a, a avut un comportament foarte drăguț față de mine și de colegii mei. Cel mai mult se puteau observa schimbările făcute față de mine. Am fost sfătuită de adulții care o cunosc să nu îi pic în plasă și să nu mă las păcălită de comportamentul  îmbunătățit. Eu, naivă fiind la această vârsta, chiar credeam ca doamna s-a schimbat și că dorește să mă ajute.

Ultima probă de la examen a fost cea orală. În comisie, o aveam pe doamna Weber, pe doamna Niculiu și pe doamnul Jaeschke, domnul este neamț și nu vorbește limba romană. Examenul oral constă dintr-un proiect cu temă la alegere, care trebuia pregătit de acasă, și o prezentare a unui subiect ce urma să ne fie zis pe loc. În timpul examenului, fiecare elev trebuia să intre pe rând într-o sală cu acești trei profesori. Totul a decurs bine în sala de examen. Doamna Weber era zâmbitoare, la fel și restul profesorilor.

După ce am terminat examenul, au avut și ei o pauză, moment în care eu l-am întrebat pe domnul Jaeschke dacă i s-a părut că am făcut bine. Acesta mi-a zâmbit și mi-a zis că da. Când am întrebat-o pe doamna Weber, aceasta nu mi-a răspuns nimic, doar mi-a aruncat un zâmbet care a durat o secundă, iar mai apoi expresia i s-a schimbat brusc într-una care îmi dădea de înțeles că ceva s-a întâmplat„, povestește eleva de la Goethe.

„În timp ce eu plângeam, doamna Weber se uita la mine și avea cel mai mare zâmbet pe față”

„Rezultatele de la oral au venit înaintea celor de la examenul scris, deoarece partea scrisă a examenului este corectată de persoane din afara școlii. Când am avut ora de germană cu doamna Weber, aceasta ne-a anunțat rezultatele. (…) Pe mine m-a lăsat printre ultimii. Când mi-a spus că nu am trecut examenul, nici măcar nivelul B2 nu îl luasem, s-a întors toată clasa spre mine, iar eu am început să plâng.

Nu îmi venea să cred, deoarece mă pregătisem toată vara pentru acest examen și nu înțelegeam cum este posibil să îl pic complet. În timp ce eu plângeam, doamna Weber se uita la mine și avea cel mai mare zâmbet pe față. Comportamentul ei față de mine revenise la cel de dinaintea examenului.

A reînceput să mă atace cu lucruri care nu aveau legatură cu materia predată la ore, mă asculta mai mereu la ore și iar începuse să îmi pună dificultăți – mă oprea la fiecare cuvânt să mă întrebe terminațiile acestora, îmi reformula propozițiile, îmi punea întrebări de genul: «cum era vremea afară în poveste», mă oprea în mijlocul ascultării ca să mă întrebe traducerile cuvintelor pe care le foloseam etc. Notele mele începeau să scadă cât mai mult. Am ajuns să iau nota 4.”

„Orele dânsei se bazau doar pe batjocură și pe atacuri personale, iar notele nu ne mai erau date pe merit”

Eleva de la Colegiul Goethe concluzionează că înțelege și apreciază profesorii severi din punct de vedere educațional, însă susține că lucrurile cu care s-a confruntat la orele profesoarei Webber – o stare constantă de stres și de panică – nu mai țineau nici de disciplină și nici de învățare.

„Vreau să închei prin a spune că eu înțeleg și apreciez profesorii severi din punct de vedere educațional, însă prin ce am trecut nu mai ținea de învățământ și nici strict de materia germană. Orele dânsei se bazau doar pe batjocură și pe atacuri personale, iar notele nu ne mai erau date pe merit, ci pe lucruri care nu aveau absolut nicio legatură cu învățământul. Aveam o stare constantă de stres și de panică, atunci când știam că urmează să am ore de germană, lucruri care mă afectau în mod special psihic”, a conchis eleva de la Colegiul German „Goethe.”

„Punea presiune foarte mare și într-un stil foarte urât asupra copiilor”

O altă mamă – a cărei fiică s-a mutat de la Colegiul Goethe la un alt liceu – cauza fiind tot comportamentul profesoarei Maria Lipan -Webber, a dorit să se alăture părinților care susțin cauza copiilor lor și să-și spună povestea.

Interlocutoarea Gândul a mărturisit că fiica sa a fost extrem de afectată de situația din acea perioadă, iar însemnările din jurnalul fetei – pe care le-a descoperit atunci- demonstrau că este pur și simplu îngrozită de ora de germană și, implicit, de doamna profesoară Maria Lipan-Webber.

„Pe scurt, avea o problemă cu copiii nou-veniți în clasă, cu copiii care aveau activități extrașcolare, în special sport. Avea tolența zero, nu conta că acel copil era bun sau bunicel și că se străduia. Că, până la urmă, în sistemul educațional, nu toți trebuie să fie olimpici. Ea asta avea pretenție, ca toți să fie olimpici și să exceleze doar la materia ei. Punea presiune foarte mare și într-un stil foarte urât asupra copiilor.

În acea perioadă, am observat la fiica mea o retragere. A început să nu mai iasă din camera ei, nu mai suporta companie de niciun fel, nu mai venea să mănânce cu noi la masă. Am început să-mi fac puțin griji. Și în 2021, când au început să se liniștească puțin lucrurile cu pandemia, i-am găsit un jurnal. Am început să-l citesc și, pe alocuri, mi s-a făcut teamă.

Scria: «Îmi este rău când mă gândesc că urmează germana. » / «Învăț, sunt o prostă, nu intră nimic. » / «Mă doare burta, nu mai vreau să mă duc la germană» /«Îmi vine să mă duc pe munte, departe de oricine, m-am săturat de toată lumea.» Le-am luat, le-am dus la psiholog, am făcut tratamente”, susține părintele.

„Nu se simte datoare să arate testele, ea trebuie să aibă dreptate”

„Doamna Webber nu promovează creativitatea, nu promovează comunicarea, taie totul din fașă, îi jignește la fiecare cuvânt, nu se simte datoare să arate testele, ea trebuie să aibă dreptate și tu trebuie s-o crezi. Din jurnalul fiicei mele, când vedeam că ea începe să somatizeze cu două zile înainte să aibă ore, era maxim de teroare.

O observație din partea psiholoagei la care mergeam și care mi-a zis că are mulți copii din Goethe și că este incredibil ce ce întâmplă acolo cu anumiți profesori, pentru că are mulți copii cu probleme de încredere și care se simt terorizați”, conchide părintele.

Două comisii de cercetare, după acuzațiile apărute la „Goethe”

Consiliul de Administrație al Colegiului Goethe a decis, în ședința din 8 martie, constituirea a două comisii de cercetare, pentru investigarea acuzațiilor care vizează doi profesori din unitatea școlară, potrivit informațiilor prezentate de site-ul educatieprivată.

Colegiul German “Goethe” din Capitală are o nouă conducere din 1 martie, după ce cele trei directoare și-au dat demisia a doua oară. Noul director al Colegiului “Goethe” este profesorul Sebastian Stoica, iar cele două directoare adjuncte sunt Alina Suciu și Fabiana Vîlcu, potrivit surselor Gândul.

Alba-neagra cu demisiile la Colegiul Goethe

La scurt timp, după ce au fost făcute publice concluziile anchetei, cele trei directoare din conducerea colegiului – vorbim despre Rodica Ilinca, dar și adjunctele Maria Lipan Webber și Beatrice Herbert – și-au prezentat demisiile în luna ianuarie. Pe 2 februarie, acestea au revenit asupra deciziei, rămânând în continuare pe funcție.

Până pe 28 februarie, când întreaga conducere a Colegiul German Goethe și-a înaintat, din nou,  demisiile către Inspectoratul Școlar Municipal București (ISMB).

Controalele ministerului la Goethe s-au lăsat și cu sesizări la Parchet

Printre neregulile reclamate în raportul Corpului de Control al ministerului din luna ianuarie se numără „efectuarea de meditații cu elevi de clasă”, „disfuncționalități în desfășurarea orelor la disciplina limba și literatura germană maternă”, dar și „bullying și comportament abuziv” din partea unui cadru didactic din cadrul Colegiului German „Goethe” din București.

În plus, Corpul de Control al ministerul a sesizat după verificările făcute și Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, cu privire la cazul unei profesoare a colegiului, pentru suspiciunea de încălcare a prevederilor Codului Penal „prin condiționarea evaluării periodice a elevilor de participarea la cursurile organizate de SC DEUTSCHZENTRUM SRL, urmând ca la finalizarea cercetărilor să fie dispuse măsurile legale în consecință.”

De asemenea, Ministerul Educației a recomandat conducerii școlii să o ancheteze disciplinar pe profesoară. Potrivit concluziilor raportului, o altă recomandare merge și către ISMB, aceea de a o ancheta disciplinar și Rodica Ilinca – de miercuri, fostă directoare a școlii – dar și să demareze o inspecție școlară generală în cadrul colegiului.

De ce a trimis Ministerul Educației Corpul de Control la Colegiul „Goethe”

Ministerul Educației a precizat că reprezentanții Corpului de Control au mers în luna ianuarie la Colegiul German Goethe „în urma unei sesizări primite din partea unui părinte al cărui copil este elev al colegiului, ce viza desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor, ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor organizate de cadrul didactic.”

Reamintim că Ministerul Educației a dispus, în perioada 15-17.01.2024, acțiuni de verificare de către Corpul de Control al ministrului Educației la Colegiul German Goethe, conform Ordinului de serviciu nr. 1059/DC/12.01.2024.

Reprezentanții ministerului au respins acuzațiile privind „manifestarea unei atitudini discreționare a membrilor echipei Corpului de control la adresa conducerii Colegiului German Goethe, în timpul activităților de verificare.”

„Reprezentanți ai Ministerului Educației și ai Inspectoratului Școlar al Municipiului București au mers la Colegiul German Goethe, pentru a discuta cu persoanele vizate, în vederea asigurării că procesul instructiv-educativ nu este afectat, până la soluționarea situației create. Precizăm că Ministerul Educației va face toate demersurile, astfel încât această situație să nu genereze întreruperea procesului educativ de la Colegiul German Goethe”, a precizat Ministerul Educației, după situația creată la Liceul Goethe.

Măsuri propuse de echipa de control a Ministerului Educației

În urma raportului corpului de control al Ministerului, publicat în exclusivitate de site-ul Educație Privată, se recomandă cercetarea disciplinară a fostei directoare a Colegiului, Rodica Ilinca, printr-o comisie la nivelul Ministerului.

“Comisia de control propune constituirea, cu celeritate, a unei comisii la nivelul Ministerului Educației, care să aibă ca obiectiv verificarea măsurilor interne dispuse de către conducerea unității de învățământ referitoare la prevenirea si combaterea fenomenului de bullying, având în vedere faptul că echipa de conducere de la nivelul Colegiului German „Goethe” nu a prezentat niciun document cu privire la modul în care gestionează situații semnalate privind violența psihologică – bullying”, se precizează  în raportul Corpului de Control al ministerului.

De asemenea, se recomandă deschiderea unui dosar penal pe numele cadrului didactic, profesor de limba germană: “Sesizarea Parchetului de pe lângă Judecătoria sectorului 1, cu privire la suspiciunea de încălcare a prevederilor art. 297 din Codul Penal (Legea nr. 286/2009), cu modificările şi completările ulterioare, de către cadrul didactic la Colegiul German „Goethe” din Bucureşti, prin condiționarea evaluării periodice a elevilor de participarea la cursurile organizate de firma la care este administrator”, potrivit documentului.

CITIȚI ȘI:

SURSE: Conducerea Colegiului „Goethe” și-a dat, din nou, demisia. SCANDALUL din jurul celui mai bun liceu german din Capitală ia amploare!

Mama unui elev RECLAMĂ experiența traumatizantă trăită de fiul său: „Era un copil, ce i-a făcut? Este un coșmar!”

SURSE: Conducerea Colegiului „Goethe” și-a dat, din nou, demisia. SCANDALUL din jurul celui mai bun liceu german din Capitală ia amploare!

Scandal cu topoare la liceul VIP-urilor din Capitală. Bătăușii au luat cu asalt poarta de la „Jean Monnet”

Mara Răducanu
Mara Răducanu este jurnalist de eveniment. A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și a lucrat la mai multe publicații, mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ce sancțiune a primit un şofer din Vâlcea după ce şi-a împodobit BMW-ul cu luminițe
Gabriel Cotabiță a murit cu o mare durere în suflet! Se plângea soției sale că...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Cum ar vota românii cu pregătire superioară la alegerile prezidențiale. Diaspora, marea necunoscutǎ. Surprizele studiului...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
O tânără care a făcut un test ADN ca să afle care este istoria familiei...
Cauza morții lui Gabriel Cotabiță. Ce s-a întâmplat cu artistul de 69 de ani
Cauza MORȚII lui Gabriel Cotabiță! Solistul s-a chinuit ENORM în ultimele clipe de viață
Haos pe șosele, trafic paralizat și viscol în jumătate de ţară. Zona în care zăpada...
De ce a murit, de fapt, Gabriel Cotabiță. România, în stare de ȘOC! titlu personalizat
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Spania a amendat mai multe companii aeriene low-cost pentru practici abuzive. Ryanair a primit cea...
Întrebare de ȘCOALĂ: Câte LATURI are Marea Piramidă din Giza?
Şoferii cu permis categoria B care dau iar examen. Regula care nu ii lasă să...
Ultima etapă. Pensionarii care mai au patru luni la dispoziție pentru a-și rezolva dosarele
Horoscop weekend 23 - 24 noiembrie 2024. Ce zodii sunt binecuvântate de Univers în aceste...
De ce a murit, de fapt, Gabriel Cotabiță. România, în stare de ȘOC! titlu personalizat
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Cât a plătit un miliardar pentru banana lipită cu bandă adezivă de perete?