Uniunea Europeană anunță modificări ale permiselor de conducere și, conform noii legislații, mulți șoferi peste 70 de ani nu vor mai avea voie să se urce la volan.
Potrivit planurilor de la Bruxelles, persoanele cu vârsta de peste 70 de ani vor trebui să demonstreze în mod regulat că sunt încă apți să conducă.
Potrivit Welt, politicianul de stânga Thomas Lutze critică măsura de control a pensionarilor în vârstă la fiecare cinci ani. „Aceasta nu este altceva decât discriminare în funcție de vârstă”, spune el.
Deocamdată, nu s-a stabilit când, unde și cum vor fi implementate planurile și, mai ales, cum ar putea arăta o astfel de verificare. Proiectul de lege citează ca exemple cursuri de formare.
ADAC critică acest lucru și declară că reformele anunțate sunt „neproporționale”. Utilizatorii mai în vârstă sunt de obicei „caracterizați de un stil de condus adaptat situației și de condus anticipat. Ei evită manevrele riscante”, conform Ziarul Românesc.
Peste 2.000 de șoferi sunt prinși băuți la volan în fiecare lună, iar numărul celor care conduc drogați este din ce în ce mai mare, la controalele făcute de polițiști fiind depistați, în medie, șase în fiecare zi. Riscul de a face accidente în trafic este mai mare în cazul șoferilor care s-au urcat la volan după ce au băut sau au consumat substanțe stupefiante. Un experiment făcut pe un traseu din poligon, de un șofer care conduce cu ochelari speciali și trebuie să meargă printre jaloane, să parcheze și să oprească la punct fix arată cum vede drumul și ce viteză de reacție are cel care conduce beat sau drogat.
Experimentul a fost organizat de Agenția Națională Antidrog, cu sprijinul Academiei Titi Aur, pentru a arăta ce riscuri sunt când un șofer conduce după ce a consumat droguri sau alcool.
Potrivit recentelor modificări aduse Codului Penal, niciun şofer băut, drogat sau fără permis care produce accidente mortale, nu mai poate scăpa cu o pedeapsă cu suspendare, ci va fi condamnat la închisoare cu executare.
La experimentul organizat în poligon, am putut testa, cu ajutorul ochelarilor speciali, modul în care consumul de alcool și de droguri influențează viteza de reacție, dar și îndemânarea la volan. Astfel, pe un traseu prestabilit, șoferul a condus fără ochelari speciali, dar și cu ochelari speciali. (Vezi AICI cum vede drumul un șofer beat sau drogat…)