SCHIMBĂRI importante la Hidroelectrica. Ce trebuie să știe toți clienții
Sunt modificări importante pe care toți clienții Hidroelectrica trebuie să le știe. Este vorba despre câteva opțiuni noi la secțiunea Contractare.
„Schimbare Furnizor” se referă la cei care doresc să își schimbe furnizorul de energie electrică în doar câțiva pași simpli.
Documente obligatorii: copie după Cartea de identitate și factură. Este necesară cunoașterea datelor personale, a furnizorului actual, cât și valoarea indexului de pe contor”.
„Schimbare titular contract de furnizare pentru loc de consum în portofoliul Hidroelectrica”, este opțiunea pentru cei care își doresc să schimbe titularul contractului.
Documente obligatorii: copie după Cartea de identitate și factură sau Certificatul de racordare. Este necesară cunoașterea datelor personale, ale locului de consum (POD), cât și valoarea indexului de pe contor”.
„Contract vânzare-cumpărare energie electrică (prosumator)”, este o opțiune doar pentru prosumatori.
Documente obligatorii: copie după Certificatul de racordare obținut de la operatorul de distribuție după racordarea locului de producere. Este necesară cunoașterea datelor personale, cât și ale locului de consum (POD)”, se arată pe site-ul Hidroelectrica, conform Antena 3.
Ce a apărut pe facturile Hidroelectrica ale românilor
Facturile Hidroelectrica, ce au început să fie emise după mai multe luni de întârziere, vin acum într-un nou format și cuprind mai multe informații utile pentru clienți.
De exemplu, după cum se arată pe grupul privat al clienților Hidroelectrica, facturile Hidroelectrica se pot plăti acum și la Poștă. De asemenea a fost schimbat codul pentru locul de consum și apar unele detalii la plata prin virament bancar.
„Probabil că cei mai mulţi aţi primit în ultima perioadă factura de la Hidroelectrica, factura care este în noul format.
Diferențe față de vechile facturi
Aruncând un ochi pe factură, am constatat câteva diferenţe faţă de vechiul format de factură, detalii pe care consider că merită să le avem în vedere:
1. A fost schimbat codul pentru locul de consum. Noul cod începe cu cifra 5 şi este format din 10 cifre.
2. În tabelul cu indecşi de pe pagina numărul 2 a facturii Hidroelectrica apar doar 2 linii pentru cei care au contor non-smart (contor normal analogic sau digital non-smart), şi anume linia în care vă este indicat indexul comunicat de către dvs, iar cealaltă linie se referă la estimarea pentru ultimele zile ale lunii calendaristice care tocmai a fost facturată. Nu se mai regăseşte în acest tabel şi linia cu reversarea estimării pentru ultimele zile ale lunii precedente. Totuşi, per total, în consumul facturat se ţine cont de această reversare, doar că nu mai este afişată ca în facturile din lunile precedente. Calculul reversării este prezent în schimb în tabelul cu explicarea formulei de calcul a facturii.
3. Pentru plata prin virament bancar trebuie puse la detaliile plăţii următoarele:
– cont contract
– număr factură.
Dacă nu le-aţi pus, atunci plata d-voastră se va procesa cu întârziere. Important este ca la plăţile următoare să aveţi în vedere acest aspect, puneţi contul de contract şi numărul de factură.
4. Mai nou se poate plăti factura Hidroelectrica şi la Oficiile Poştale.
5. Pe prima pagină a facturii Hidroelectrica a apărut un număr de deranjamente.
6. Sunt prezente ambele numere de call center (021/9834, respectiv 021/9861) şi orarul( de luni până vineri între orele 8-20) când pot să fie apelate, tot pe prima pagină a facturii.
7. Este trecut link-ul către platforma web Hidroelectrica unde se poate comunica indexul, şi anume client.hidroelectrica.ro/autocitire.
8. Numărul de factură Hidroelectrica este format din mai multe caractere (11 în prezent, spre deosebire de 8 caractere în trecut).
9. Notificare pentru cei care consideră că soldul comunicat pe factură este eronat: pot să scrie la sold@hidroelectrica.ro”, se arată pe grupul privat al clienţilor Hidroelectrica.
Perioadă de „grație” pentru restanțieri
Hidroelectrica a anunțat la începutul lui 2023 că restanțierii pot alege eșalonarea sumelor, pe o perioadă de 6 luni.
Facturile Hidroelectrica pot fi achitate într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt penalizați.
Eșalonarea se solicită însă online, prin intermediul unui formular tip, sau direct la sediile sucursalelor. Hidroelectrica ocupă a treia poziție în clasamentul furnizorilor de energie electrică din România.