Schimburi de noapte, soluția pentru finalizarea la timp a lucrărilor pe lotul 1 al A0. Cristian Pistol: ”Am solicitat creșterea ritmului de lucru”
S-au așternut deja primii kilometri de asfalt pe lotul 1 al Autostrăzii de Centură a Capitalei, pe segmentul cuprins între localitățile Glina și Vidra, în lungime de 2,8 km. Pentru ca întreg lotul de 16,93 km să fie gata până la sfârșitul anului, CNAIR a solicitat constructorului – Alsim Alarko – să lucreze și noaptea.
Pentru a-și respecta promisiunea de a da în circulație primele două loturi din Autostrada Capitalei, semi-inelul de sud, conducerea CNAIR a început verificările pe teren.
“Mobilizarea în șantier este bună iar constructorul turc Alsim Alarko lucreaza acum inclusiv la rampele celor 4 pasaje, la finalizarea terasamentelor care au ajuns la un stadiu de 90% și la suprastructura drumului. Stadiul fizic al lucrărilor din șantier se apropie de 70% iar constructorul și-a asumat deschiderea circulației până la finalul acestui an”, a scris pe Facebook directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Conform celor găsite pe teren, pe 2,8 km, între localităile Glina și Vidra, în zona nodului turier cu DN 4, Buucrești-Oltenița, s-a așternut deja asfalt. Totuși, pentru ca lucrarea să fie gata la termen, este nevoie de o mobilizare suplimentară.
“Am solicitat creșterea ritmului de lucru, inclusiv în schimburi de noapte, astfel încât termenul asumat să fie respectat”, a mai scris directorul general al CNAIR.
Lotul 2, gata în luna octombrie
Pe lotul 2, în lungime de 16,3 km, construit tot de tucii de la Alsim Alarko, stadiul lucrărilor a ajuns la 80 la sută.
“Constructorul este bine mobilizat și lucrează intens la suprastructura drumului, la parcări și la pasajele care supratraversează autostrada. Pe podul peste DN 5 se montează deja hidroizolație și parapete. Peste pasajul peste CF 1 Decembrie a fost așternut deja asphalt”, au fost concluziile lui Cristian Pistol, la sfârșitul vizitei pe șantier.
”Am cerut ca lucrările să respecte normele de calitate pentru a nu avea probleme ulterioare în exploatare. Reprezentanții constructorului turc (Alsim Alarko) au dat asigurari că folosesc cele mai bune soluții deoarece nu doresc nici ei sa aibă probleme în perioada de garanție”
Cristian Pistol, director general CNAIR
Semi-inelul de sud al A0, deschis integral vara viitoare
Dacă vor fi respectate termenele, până la finalul acestui an se va putea circula pe loturile 1 (16,93 km) și 2 (16,3 km) ale semi-inelului de Sud al A0, de la Autostrada A2 (București-Constanța) la Jilava (DN 5, București – Giurgiu) și de la Jilava la Bragadiru – Cornetu (DN 6, București-Alexandria). Ambele loturi au același constructor turc, Alsim Alarko.
Lotul 3 (18 km), construit de grecii de la Aktor, de la Bragadiru-Cornetu la A1 (București-Pitești) Ciorogârla, în zona Ciorogârla – Dragomirești Vale, va fi finalizat în vara anului viitor.
Autostrada Capitalei sau A0 are o lungime de 101 km, dintre care 51 km semi-inelul de Sud.
Citește și:
Compania Hidroelectrica, listată miercuri la Bursa de Valori București