Se circulă din nou pe Podul de la Fetești de pe Autostrada Soarelui. Sorin Grindeanu: Taxa pentru plata tarifului de tranzitare va rămâne suspendată
Șoferii pot circula din nou, pe ambele sensuri ale Podului de la Fetești, de joi, 6 iulie, după ce drumarii au finalizat mai multe lucrări necesare pentru siguranța traficului rutier.
Circulația pe Podul de la Fetești a fost reluată, de joi dimineața, de la ora 9:00, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Se circulă, de la ora 9.00, pe ambele sensuri ale podului peste brațul #Borcea (#Podul #Fetești)! Lucrările importante de reabilitare, pe calea 2 (sensul Constanța- București) a acestui pod situat pe #A2 (Autostrada Soarelui), au fost finalizate. De acum, circulația pe acest pod se va putea desfășura în condiții de siguranță”, a anunțat șeful de la Transporturi.
Potrivit oficialului, taxa pentru plata tarifului de tranzitare (PEAJ) va rămâne suspendată până la finalizarea procedurilor administrative necesare reintroducerii ei.
Redeschiderea circulației pe Podul de la Fetești vine după mai multe luni în care drumarii au impus restricții pentru o serie de lucrări.
„De mâine (joi – n.r.) se deschide integral circulația pe podul peste brațul #Borcea (#Podul #Fetești). Circulația va fi reluată total și pe calea 2 (sensul #Constanța-#București) a acestui pod situat pe #A2 (Autostrada Soarelui)”, a anunțat, miercuri, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Potrivit comunicatului de miercuri al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), s-au ridicat restricțiile instituite pe A2 pentru lucrările de reabilitare la podul peste brațul Borcea.
„Menționăm faptul că defectele structurale la tablierele din beton armat ale podului peste brațul Borcea, calea 2, au fost evaluate prin carotare încă din vara anului 2022. Experții responsabili de interpretarea rezultatelor de laborator, au solicitat încă o evaluare a betonului suprastructurii, după decopertarea straturilor căi și a betonului de pantă. Astfel, în luna martie 2023 a avut loc ultima evaluare a stării de degradare a suprastructurii de beton armat a podului. După interpretarea ultimelor rezultate, experții au luat decizia de a spori cantitățile de beton structural necesare a fi înlocuite”, a anunțat CNAIR.
Astfel, având în vedere și faptul că lucrările de decopertare erau complet realizate, CNAIR împreună cu antreprenorul au depus toate eforturile pentru a se finaliza cât mai repede lucrările programate cât și cele suplimentare stabilite de experti în luna martie. Odată cu decopertarea straturilor căii și demolarea betonului de pantă vechi, posibilitatea de a etapiza intevenția și deschiderea circulației mai devreme era pratic nulă.
Noi restricții după sezonul estival
Stadiul fizic al lucrărilor de reabilitare este de 78% în prezent, iar după finalizarea sezonului estival, se vor mai introduce restricții de trafic pentru realizarea ultimelor lucrări de mult mai mică anvergură, în vederea finalizării reabilitării și realizării recepției.
Lucrările de reparații structurale realizate la podurile dunărene Borcea și Cernavodă vor avea o perioadă de serviciu de cel puțin 40 de ani, garanția fiind de 5 ani după recepție.
„Reiterăm scuzele pentru disconfortul creat utilizatorilor autostrăzii A2 în ultimele 4 weekend-uri și vă asigurăm că acest tip de intervenții structurale la ambele poduri au fost de o importanță majoră fiind absolut necesare”, a anunțat CNAIR.
Pentru moment, nu se reia obligația de plată a taxei de pod. „Precizăm faptul că taxa de peaj la Fetești rămâne suspendată până la finalizarea tuturor operațiunilor administrative necesare reinstiturii acesteia”, potrivit CNAIR.
Conform Ordinulului nr. 1836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, actualizat în 2023, pentru utilizarea podurilor peste Dunăre între Feteşti şi Cernavodă, acestea se încadrau între 13 și 1.584 de lei, în funcție de categoria de motorizare.
Potrivit CNAIR pentru lucrările de reabilitare executate în perioada martie – iulie 2023, după hidrodemolarea betonului degradat din suprastructură, au fost utilizate:
- Cofraje – 1.170 mp;
- Material metalic (confvetii metalice și armături) – 293 tone
- Beton turnat – 872 mc.