Prima pagină » Actualitate » Se închide din nou Pasajul Unirii, miercuri noapte. Construcția are nevoie de consolidare urgentă

Se închide din nou Pasajul Unirii, miercuri noapte. Construcția are nevoie de consolidare urgentă

Pasajul Unirii din București se va închide din nou, miercuri seară, pe sensul dinspre Universitate spre Cantemir.

Reprezentanți ai Primăriei Sectorului 4 au precizat pentru Gândul că în noaptea de miercuri spre joi, între orele 23:30 și 5 dimineața, sensul de mers dinspre Universitate spre sudul Capitalei se va închide.

Măsura face parte dintr-o acțiune începută marți seară, când circulația rutieră în Pasajul Unirii a fost oprită temporar, în intervalul orar 23.30 – 05.00.

„Măsura se aplică în vederea începerii, în mai puțin de două luni de zile, a lucrărilor de reabilitare și punere în siguranță a pasajului, fapt pentru care o echipă de experți va inspecta construcția în vederea stabilirii măsurilor și intervențiilor necesare consolidării acesteia”, au anunțat reprezentanții primăriei.

Pasajul este construit în anii 1986-1987 și a primit un verdict îngrijorător încă din anul 2017.

Pasajul este în stare de degradare

În urma unei expertize tehnice care s-a constatat faptul că unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din Capitală se află într-o stare avansată de degradare și prezintă deficiențe serioase la structura de rezistență, care pun în pericol viața a sute de mii de oameni.

„Pentru remedierea în regim de urgență a problemelor de siguranță constatate, la începutul acestui an, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului București, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4, care a demarat de îndată procedurile premergătoare punerii în siguranță a întregii zone prin care trec zilnic zeci de mii de mașini”, transmite Primăria Sectorului 4.

Și Planșeul de la Unirii este extrem de degradat

Anul trecut în luna martie, Gândul a publicat în exclusivitate imagini și informații despre planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița,  și care este într-o stare de degradare foarte mare, cu un risc seismic grad I.

Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2. Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuie să se intervină de urgență.

 

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și