Prima pagină » Actualitate » Se întâmplă în România! Proiect de lege care permite amplasarea panourilor publicitare pe spațiile publice și poziționarea acestora în parcuri, intersecții și spații giratorii, la un pas să fie votat în Parlament

Se întâmplă în România! Proiect de lege care permite amplasarea panourilor publicitare pe spațiile publice și poziționarea acestora în parcuri, intersecții și spații giratorii, la un pas să fie votat în Parlament

Se întâmplă în România! Proiect de lege care permite amplasarea panourilor publicitare pe spațiile publice și poziționarea acestora în parcuri, intersecții și spații giratorii, la un pas să fie votat în Parlament

Se întâmplă în România! Proiect de lege care permite amplasarea panourilor publicitare pe spațiile publice și poziționarea acestora în parcuri, intersecții și spații giratorii este la un pas de a fi votat în Parlament.

Acesta este inițiat de trei parlamentari și este deja votat deja de Senat, ajungând aproape de votul final în Camera Deputaților. Printre prevederile proiectului se numără, potrivit Guvernului, posibilitatea eludării licitațiilor de către primăriile care concesionează spațiul public, dar și amplasarea de panouri publicitare în sensurile giratorii, intersecții, pe autostrăzi ori în pasajele rutiere.

Astfel, proiectul de lege dă dreptul primăriilor să eludeze legea achizițiilor publice atunci când concesionează sau închiriază spațiile pentru amplasarea de (Modificarea articolului 12 din Legea 185/2013). Proiectul înlocuiește din legea actuală sintagma ”în condițiile legii” cu sintagma ”în condițiile stabilite prin regulamentul local de publicitate sau prin procedurile adoptate prin hotărâri ale consiliilor locale”.

De asemenea, dispare prevederea actuală care interzice acoperirea cu orice mijloc de publicitate a suprafețelor vitrate ale clădirilor.

Amplasarea mijloacelor de publicitate în intersecții și secții giratorii va crește pericolul de accidente

Guvernul atrage atenția asupra acestui proiect de lege și a transmis Parlamentul un punct de vedere negativ, deoarece amplasarea mijloacelor de publicitate în intersecții și secții giratorii va crește pericolul de accidente, în condițiile în care România e deja pe primul loc în UE la accidente rutiere cu victime.

În plus, scade distanța de la 2 metri la 0,5 metri distanța față de o proprietate privată la care pot fi amplasate mijloace de publicitate. Guvernul atenționează că astfel se încalcă dreptul la proprietatea privată, scrie g4media.ro.

Guvernul are aceleași observații și în cazul amplasării de panouri publicitare pe stâlpii de iluminat, de energie ori de telecomunicații, pe autostrăzi sau în pasajele rutiere, dat fiind că acestea pot distrage atenția șoferilor.

De asemenea, proiectul prevede că va fi permisă montarea de mijloace publicitare inclusiv pe trotuare și spații pietonale cu lățimea mai mică de 2,25 m, precum și pe zonele verzi dintre trotuar sau spațiu pietonal și carosabil, ceea ce era interzis până în acest moment.

Elena Popescu iubește jurnalismul încă din adolescență, atunci când și-a descoperit pasiunea pentru scriitură. Primul job a fost la numai 21 de ani, când lucra ca reporter pentru un ziar săptămânal. ... vezi toate articolele