Mai multe țări din Europa au anunțat modificări ale limitelor de viteză pe străzile din orașe dar și pe autostrăzi, ca parte a unui efort de a reduce numărul accidentelor rutiere și de a combate poluarea, scrie Capital.ro.
Printre aceste țări se numără și Grecia, o destinație populară pentru vacanțele românilor, mulți dintre ei călătorind cu mașina personală.
În Grecia, guvernul a ales să se concentreze pe reducerea limitelor de viteză în orașe pentru a descuraja utilizarea vehiculelor personale și a promova transportul public.
Ministrul adjunct al infrastructurii și transporturilor, Vassilis Oikonomou, a anunțat o scădere a limitei de viteză urbană de la 50 km/h la 30 km/h. Această măsură are ca scop reducerea accidentelor și îmbunătățirea calității aerului în marile orașe ale Greciei.
În Europa de Est, țări precum Polonia și Bulgaria au stabilit limite de viteză de 140 km/h pe anumite tronsoane de autostradă. Alte țări, precum Croația, Slovacia, România, Luxemburg, Slovenia, Ungaria, Grecia și Austria, mențin o limită maximă de 130 km/h.
În Germania, unde anumite secțiuni ale autostrăzilor nu au avut limită de viteză, există o dezbatere intensă privind introducerea de restricții mai stricte. Susținătorii schimbării argumentează în favoarea siguranței rutiere și a reducerii emisiilor de carbon, în timp ce oponenții subliniază impactul negativ asupra libertății personale și asupra industriei auto, esențială pentru economia germană.
Pe de altă parte, Cehia a decis să ridice limita de viteză pe autostrăzi la 150 km/h. Autoritățile cehe consideră că această măsură va îmbunătăți competitivitatea transportului rutier, având în vedere infrastructura modernă care poate susține viteze mai mari.
În Marea Britanie, o petiție semnată de peste 42.000 de cetățeni a solicitat creșterea limitei de viteză pe autostrăzi de la 112 km/h la 160 km/h. Cu toate acestea, guvernul britanic a respins propunerea, argumentând că nu este momentul potrivit pentru astfel de schimbări.