Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pregătește schimbări majore ale polițelor Răspunderii Civile Auto (RCA). Printre acestea se numără și o modificare cu privire la persoanele care conduc mașina soțului sau a soției, fără declarație.
„Contractul RCA prevede condițiile generale și specifice de asigurare și conține cel puțin informaţii privind: seria și numărul contractului RCA, data încheierii contractului, părțile contractului RCA, conducătorii auto declarați sau precizarea că acesta este încheiat fără declararea altor conducători auto în afara proprietarului și/sau utilizatorului…” , arată o modificare a articolului 6 din Legea 132/2017 propusă de ASF.
La formarea prețului poliței RCA va fi luată în calcul analiza de risc a tuturor celor care conduc, inclusiv categoriile lor de bonus malus, potrivit Economica.net.
„Se adaugă informațiile ce privesc conducătorii declarați pentru care se evaluează riscul, se calculează prima de asigurare și se poate aplica sistemul bonus-malus.”, se arată în același document. citat de Cancan.ro.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) dorește modificarea legislației RCA și a trimis deja un set de propuneri către Parlament. În cadrul schimbărilor, sunt precizate și anumite bonusuri pentru șoferii care nu sunt implicați în accidente.
Iar cei care sunt prinși circulând fără RCA pot primi amenzi mai mari. De asemenea, se introduce conceptul de franșiză, care permite asiguratului să plătească un preț mai mic pentru RCA asumându-și o parte din daunele potențiale. Astfel, asiguratorii sunt obligați să vândă și în rate.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a propus o modificare care îi vizează pe proprietarii de mașini. Mai exact, ei sunt obligați să declare toți utilizatorii autoturismului, chiar și soțul sau soția, dacă este cazul. În caz contrar, proprietarul poate primi penalizări și un preț mai mare pentru RCA,
De asemenea, printre modificări se numără și obligativitatea asiguratoriilor de a vinde RCA în rate pentru toate categoriile de clienți.
În prezent, ei pot face acest lucru, însă nu sunt obligați de lege, iar din cauza fraudelor, au renunțat la acest sistem. De asemenea, ASF a propus și introducerea unor sisteme noi de calcul, în cazul șoferilor care nu sunt implicați în accidente.
„Sistem prin care, pe baza încadrării în una dintre clasele de bonus sau în una dintre clasele de malus, se acordă reduceri sau se impun majorări ale primei de asigurare, în funcție de istoricul de daune plătite înregistrate sau în baza altor criterii stabilite prin reglementări ASF. Se modifică pentru a permite ca ASF să stabilească și alte criterii aplicabile în cadrul sistemului bonus-malus”, se arată în documentul cu propunerile de modificări.