Reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România vor depune o plângere împotriva Primăriei Municipiului Bucureşti. COTAR invocă faptul că, prin încălcarea legislaţiei privind taximetria, se face „mai mult loc pe piaţă firmelor de ride-sharing”.
„În Capitală, taximetriştii sunt controlaţi şi, dacă nu au autorizaţiile avizate, sunt amendaţi şi li se ridică plăcuţele de înmatriculare”, susține Mircea Manolache, vicepreședinte COTAR.
Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România insistă că a făcut demersuri pe lângă actualul primar al Capitalei, Nicușor Dan, „încercând să discutăm problemele din activitatea de taxi şi închiriere auto, precum şi problema transportului de persoane între Bucureşti şi Ilfov”.
„Domnul Primar General nu a avut timp de noi, până astăzi. Poate plăti subvenţia pentru transportul de persoane între Bucureşti şi Ilfov, adică 90% din valoarea totală, adică zeci de milioane de euro, deşi nu are bani să plătească deratizarea în Capitală sau să investească în şcoli şi alte urgenţe ale bucureştenilor. Cele 5.000 de autorizaţii sunt în continuare ţinute la sertar deşi, conform Legii 38/2003, ar fi trebuit scoase imediat la atribuire”, acuză Manolache.
Ceea ce face Nicuşor Dan, de când a preluat mandatul de Primar General, demonstrează că are în plan distrugerea taximetriei, cu orice preţ, pentru a face mai mult loc pe piaţă firmelor de ride-sharing, încâlcând principiile Legii concurenţei” – Mircea Manolache, vicepreşedinte COTAR.
Într-un comunicat de presă, COTAE arată că PMB a emis 10.269 de autorizaţii de taxi dintre care, în acest moment, mai mult de jumătate sunt retrase sau depuse de cei care le-au deţinut, din diverse motive.
„Din cele circa 5.000 de taxiuri rămase în piaţă, mai mult de jumătate nu au autorizaţiile avizate nici până în prezent, deşi dosarele de avizare s-au depus până la data de 28 februarie 2020. Pe raza municipiului Bucureşti există, astăzi, de peste patru ori mai multe maşini care circulă în regim de ride-sharing (transport alternativ) decât taxiuri – cu peste 20.000 de autorizaţii (copii conforme). Dincolo de încălcarea, cu bună ştiinţă, a legislaţiei, Primăria Capitalei contribuie şi la o gaură în bugetul statului, pentru că firmele de taxi plătesc mult mai mulţi bani (din toate taxele şi impozitele) decât multinaţionalele care fac ride-sharing”, susţine COTAR.
Oficialii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România susţin că primarul Nicușor Dan nu semnează şi nu scoate la atribuire autorizaţiile ţinute la sertar, asumându-şi riscul de a plăti pentru încălcarea legii: „Ne pregătim de proteste în faţa Primăriei Municipiului Bucureşti, unde vom sta până se vor clarifica şi se vor rezolva toate aceste probleme. Vom acţiona şi în instanţă PMB şi Consiliul General, pentru încălcarea prevederilor legale şi favorizarea concurenţei, prin abuz în serviciu în formă continuată”.
Vom calcula prejudiciul cauzat firmelor de taxi în tot acest timp, prin neavizarea autorizaţiilor. , Cerem plata în instanţă. Vom depune plângere la Consiliul Concurenţei, la Parchetul General şi la DNA pentru a se cerceta ce anume i-a determinat pe factorii de decizie din PMB să favorizeze firmele de ride-sharing prin limitarea nelegală a autorizaţiilor pentru taxi” – Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.