Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a convins firma care modernizează linia 5 de tramvai, supranumită „a corporatiștilor”, să reia lucrările pe datorie. Activitatea va reîncepe luni pe șantierul închis acum două săptămâni pentru neplată.
Edilul anunță că datoria de zeci de milioane de lei va fi plătită doar dacă își dau acordul consilierii municipali, care au ședință la sfârșitul lunii.
12.000 de călători mergeau zilnic cu linia 5, supranumit „tramvaiul corporatiștilor”, pentru că trece prin districtul de business Pipera. Traseul lui a fost scurtat, în februarie, când a început modernizarea liniei.
Constructorul a executat mai bine de jumătate din lucrările la linia 5 și o bună parte din ele au fost achitate din economii.
Până acum, Primăria Capitalei a plătit firmei doar 6 milioane de lei și a adunat o datorie de aproape 40 de milioane de lei.
„Angajații… i-am trimis în concediu de odihnă. Nu mă așteptam, mi-a spus (primarul Capitalei – n.r.) că nu sunt probleme de bani. Mai târziu am aflat că banii au existat, inițial, dar i-a luat și le-a mutat în alte părți”, a precizat pentru Observator TV Marin Mândrilă, directorul firmei care reface linia 5.
„Noi avem bani, numai că legea nu ne permite, fără o hotărâre a Consiliului General, să mutăm bani de la o investiție la alte investiții. Toate grupurile susțin mutarea de bani de pe alte linii de investiții către această investiție, numai că sunt și alte solicitări de rectificare și de aia discuția e puțin mai complexă”, a afirmat, la rândul său, Nicușor Dan.
Până plătește Primăria datoria și se termină lucrările, călătorii de pe linia 5 merg cu autobuzele, care pierd timp în traficul supraaglomerat.
Șantierul se întinde pe mai bine de 4 kilometri, între Șoseaua Ștefan cel Mare și Podul Băneasa.
„Eu sper… promisiunea, pe care am făcut-o de la început, să rămână promisiune și să terminăm în decembrie, dacă nu vor fi situații grave. Adică chiar să nu ne plătească nimic. Nu știu cât mai pot să duc. Sper să nu se ajungă acolo, spre că au un pic de minte, cei de la Primărie, și să nu mă plimbe până în septembrie sau octombrie, că atunci chiar n-am ce să fac”, a mai spus constructorul acestui proiect.
Lucrările de modernizare pentru linia 5, care leagă centrul de nordul Capitalei, costă 140 de milioane de lei.
FOTO – Facebook.com/NicusorDan
CITEȘTE ȘI: