Schimbări majore în industria HoReCa, în principal în ceea ce înseamnă prețurile. Care vor crește, după câte se pare, căci pe final de an patronii restaurantelor pregătesc noi meniuri, dar cu totul alte costuri. Adică, prețurile vor fi mult mai mari, zice Digi 24.
În continuare, HoReCa se va baza pe serviciile de livrare. Pe final de an, ținând cont de noua „normalitate”, este de așteaptat ca clienții să fie din ce în ce mai greu de mulțumit.
În următoarele trei luni, cele mai multe restaurante vor face modificări minore (sau semnificative) ale afacerii. Această tendință a fost vizibilă de la începutul pandemiei, dar acum va deveni o prioritate, mai ales în ceea ce înseamnă meniurile. 62% din restaurante vor modifica meniurile.
Serviciile de livrare vor rămâne o componentă importantă a activității, fiind menționate de 45% din reprezentanții industriei ospitalității. 33% din restaurante planifică creșterea prețurilor, cea mai ridicată pondere de până acum, și doar 23% mai preconizează o diminuare a activității.
În următoarele trei luni traficul redus de clienți va rămâne în continuare principala provocare pentru restaurante, însă impactul este în scădere puternică față de trimestrul precedent. Pierderea unor angajați cheie este a doua cea mai mare provocare pentru restaurante.
Creșterea costurilor din partea furnizorilor capătă importanță, fiind menționată de 40% dintre aceștia. În ceea ce privește așteptările legate de comportamentul clienților, restauratorii anticipează creșterea preferinței pentru a veni și a petrece timp în restaurant.
Concluziile de mai sus au fost incluse în Barometrul Gault&Millau și se bazează pe aproximativ 100 de chestionare și interviuri efectuate cu reprezentanți ai industriei ospitalității din peste 10 orașe din România.