HUB-ul de servicii al Ministerului Afacerilor Interne – peste 12 milioane de accesări – continuă să se extindă și să se adapteze nevoilor utilizatorilor. Într-un timp foarte scurt, această platformă a devenit un punct central de referință pentru accesarea serviciilor publice oferite de MAI, funcționând pe principiul unui ghișeu unic de tip „one-stop-shop”.
Începând cu 1 august 2024., HUB-ul MAI și-a îmbunătățit semnificativ secțiunea de obținere a cazierului judiciar online prin integrarea acestuia cu sistemul de achiziții publice naționale (SEAP).
Noua integrare, transmit reprezentanții MAI, permite utilizatorilor să obțină cazierul judiciar rapid, eliminând timpul de așteptare și deplasările la ghișeele clasice.
„Acum, utilizatorul își poate transmite direct din contul său cazierul judiciar în format electronic, semnat cu certificat digital calificat, către sistemul de achiziții publice naționale (SEAP). Această funcționalitate contribuie major la transparentizarea procedurilor de achiziție publică și simplificarea administrativă, asigurând un proces eficient și sigur pentru toți utilizatorii”, precizează MAI.
În plus, MAI a implementat și posibilitatea de a trimite cazierul judiciar online către o adresă de email. Astfel, prin această opțiune crește semnificativ modalitatea de accesare a acestui tip de documente de către cetățean.
„Precizăm că, de la inaugurarea serviciului de caziere judiciare online și până astăzi au fost emise 546.000 astfel de documente semnate electronic. Numărul total de accesări al portalului de servicii online al Ministerului Afacerilor Interne este accesat de 12.793.000 de ori, iar numărul de conturi create a ajuns la 510.000.
75% dintre utilizatori se conectează folosind telefoanele mobile, iar în ceea ce privește topul țărilor din care este accesat HUB-ul de servicii pe primul loc rămâne România, urmată de SUA, Regatul Unit al Marii Britanii, Germania, Italia, Moldova.
Extinderea și adaptarea continuă a HUB-ului de servicii reflectă angajamentul MAI de a răspunde nevoilor cetățenilor și face parte dintr-un efort mai amplu de digitalizare și modernizare a serviciilor publice, asigurând astfel accesibilitate și eficiență maximă pentru toți utilizatorii”, a transmis MAI.
Foto – Profimedia Images
Citește și: