Sebastian Burduja tranșează problema facturilor emise de HIDROELECTRICA. Toți clienții casnici trebuie să știe asta
Continuă haosul în ceea ce privește facturile emise de Hidroelectrica. Mulți români s-au transferat la furnizorul de electricitate deținut de statul român, însă nimeni nu a anticipat că facturile vor veni cu întârzieri foarte mari sau chiar deloc.
A trecut pandemia Covid-19, dar situația legată de facturile Hidroelectrica persistă și în 2023.
Burduja: „Nu e un proces simplu”
Sebastian Burduja, ministrul Energiei, afirmă că producătorul de energie controlat de statul român a preluat clienții într-o situație de criză, compania nefiind pregătită și din punct de vedere logistic pentru această misiune.
„Hidroelectrica nu a fost niciodată o companie furnizoare. Ea nu a emis facturi, nu a avut niciun sistem pregătit.
În vârful crizii energetice i s-a dat acest mandat, tocmai pentru că era o problemă în sistem. Şi a venit cu acele preţuri mai mici şi a pus presiune şi pe ceilalţi furnizori să scadă preţurile şi să furnizeze un serviciu corect pentru români.
De aceea, într-un fel, îi înţeleg omeneşte că, în decurs de un an, să fii de la zero la cel mai mare furnizor de energie electrică din România, nu e un proces simplu.
Există o nouă conducere, acum, la Hidroelectrica şi a fost una dintre solicitările mele către această nouă conducere, către noul directorat, puneţi ordine în zona de furnizare. Mi-au promis că în maxim trei luni de zile vin la zi şi îşi pun toate sistemele informatice la punct, astfel încât românii şi consumatori casnici, şi consumatori non-casnici să aibă lucrurile în bună regulă”, a precizat Sebastian Burduja.
Ministrul Energiei a explicat şi de ce, pe durata crizei energetice, au fost înregistrate facturi greşite.
„În criza energetică au fost facturi greşite, cu zerouri în plus, tocmai pentru că atunci Guvernul a intervenit destul de mult în piaţă, au fost cred şapte ordonanţe de urgenţă şi legile de aprobare a lor în Parlamentul României, cu amendamente aferente, cu noi categorii de beneficiari şi atunci piaţa a fost bulversată.
Furnizorii au nevoie de 3-4 luni de câte ori se schimbă această schemă de plafonare-compensare şi este un argument în plus pentru a menţine schema aşa cum este ea, pentru a nu mai avea aceste dereglări pe lanţ” – Sebastian Burduja
Încă de toamna anului trecut au început să apară emiterea facturilor Hidroelectrica. În octombrie, mulți clienți au primit facturi pentru consumul pe iunie 2022, apoi au așteptat până în martie acest an pentru facturile pentru luna iulie.
Compania Hidroelectrica arată că întârzierile au fost generate de implementarea unui nou soft de gestiune a clienților.