Sebastian BURDUJA vrea să mute traficul RUTIER în SUBTERAN/Spațiul public și verde va rămâne OAMENILOR

Publicat: 13 05. 2024, 21:55

This browser does not support the video element.

Invitat în cadrul emisiunii Gândul Exclusiv, candidatul PNL la Primăria Capitalei, Sebastian Burduja, a expus câteva idei referitoare la maniera în care poate fi degrevat traficul rutier în București. Acesta a venit cu două exemple de succes: Boston și Bogota. Burduja mai spune că măsurile sunt valabile pentru orice intersecție care depășește 1821 de mașini pe oră. Ideea liberalului de trafic urban este să duci mașinile în subteran și să lași spațiul public trebuie rămas pentru oameni.

S-a născut în România, însă a trăit o bună parte în Statele Unite ale Americii. Candidatul liberal la Primăria Municipiului București vrea să implemneteze un  sistem de transport subteran, în Capitală, așa cum a văzut că există și funcționează cu succes în Boston.

Orice intersecție, să știți, care depășește o capacitate de 1821 de vehicule echivalent pe oră, trebuie reconfigurate. Lucrurile sunt studiate matematic și în București avem destule intersecții. Sunt două pe care vi le dau celebre și cam cele mai aglomerate. La Răzoare și la Leu, acolo se întretaie axa Nord-Sud cu Est-Vest și este un haos. E, când se ajunge la această cifră, trebuie să să faci ceva; ori un sens giratoriu, cum s-a mai făcut, dar trebuie să-l faci cu o rază suficient de mare încât să acomodezi fluxul. Pasajul subteran este mai scump ca investiție, dar operarea și mentenanța sunt în general mai ieftine și există o chestiune de estetică. Adică orașele moderne merg foarte mult în subteran. Nu vrei să afectezi spațiul public care trebuie să rămână pentru oameni. Că faci un parc, că faci o dezvoltare de spații comerciale sau office, sau rezidențial, ei mai fi sub sau e mai eficient pe de sud. Și toate orașele moderne au mers pe varianta asta. I-am dat exemplu Bostonului, e un exemplu extrem, pentru că au o rețea incredibilă de pasaje subterane.

Sebastian Burduja spune că viitorul orașelor este de a-și muta traficul rutier și transportul în comun în subteran, cu ajutorul pasajelor, în timp ce spațiul verde va rămâne oamenilor și va reduce, astfel, și poluarea.

Deci ăsta e viitorul orașului. Și toate orașele mari și sunt cazuri celebre, cum e Bogota în Columbia, dintre cele mai complicate orașe pe care vi le puteți imagina. Au implementat acest BRT, BUS RAPID TRANSIT, și au degrevat efectiv orașul, dar au creat benzi dedicate.

Citește și:

Sebastian Burduja, despre starea Centrului Vechi: „O parcare MIZERABILĂ, de pământ”

Sebastian Burduja, NEMULȚUMIT total de cum arată centrul Bucureștiului: ,,Abandonarea spaţiului public încurajează infracţionalitatea”