Prima pagină » Actualitate » Șeful Alstom România, despre noul METROU din Brazilia, care are PROBLEME când este băgat la curent: „Bine că sar siguranțe și nu se întâmplă altceva”

Șeful Alstom România, despre noul METROU din Brazilia, care are PROBLEME când este băgat la curent: „Bine că sar siguranțe și nu se întâmplă altceva”

Șeful Alstom România, despre noul METROU din Brazilia, care are PROBLEME când este băgat la curent: „Bine că sar siguranțe și nu se întâmplă altceva”

Gabriel Stanciu, director general Alstom România, a confirmat, pentru Gândul, că la noul metrou produs în Brazilia, testat la Berceni, au sărit siguranțele când a fost introdus la rețeaua electrică. Pe de altă parte, șeful Alstom spune însă că „este bine că au sărit siguranțele și nu s-a întâmplat altceva”. Mai mult, oficialul companiei care produce noile garnituri crede că principala problemă este de fapt a rețelei, „care este veche”.

  • Gândul a publicat în ultima perioadă mai multe articole prin care a relatat faptul că sunt probleme cu testarea noului metrou și că se întârzie introducerea lui în circulație.
  • Până la sfârșitul anului ar fi trebuit să vină în România 10 trenuri din totalul de 13.
  • Șeful Alstom spune că data introducerii noului metrou pe Magistrala 5 ține de „disponibilitatea liniei” pentru teste.
  • Cert este că, până în prezent, au venit doar două garnituri, iar primul tren sosit întâmpină probleme.

„Trenul se află în faza de testare și integrare. În această fază, la orice fel de tren, și la orice fel de producător, apar încontinuu chestiuni de corectat. În ceea ce privește faptul că au sărit niște siguranțe, există o investigație tehnică în curs. Trebuie să vedem dacă este din cauza siguranței, dacă este din cauza softurilor. Cel mai probabil este din cauza grupurilor de sarcină care apar pe rețeaua aceasta, care este foarte veche și în care tensiunea este nefiltrată. Nu știm să spunem, este prematur”, a spus Gabriel Stanciu, pentru Gândul.

„În rețea sunt tot felul de influențe electromagnetice”

Directorul general Alstom România susține că este „bine că a sărit siguranța și nu s-a întâmplat altceva”.

„Avem echipă de ingineri mixtă, din Belgia, Brazilia, India și România. Situația se va rezolva. Lumea trebuie să înțeleagă că este mai degrabă normală situație, decât una excepțională. În rețea apar tot felul de probleme, pentru că sunt tot felul de influențe electromagnetice. Bine că sare și nu se întâmplă altceva. Este o chestiune de ore până se va rezolva”, a explicat Gabriel Stanciu.

Șeful Alstom România a mai spus că pre-recepția la a treia garnitură se va face săptămâna viitoare, în Brazilia.

Săptămâna viitoare se va face, în Brazilia, pre-recepția la al treilea tren. Sigur, noi avem un calendar industrial, numai că trebuie să ținem cont de faptul că trebuie să ne coordonăm și cu programul de testare – validare – omologare și certificare. Pentru că nu este bine să le trimitem pe toate aici, pentru că nu avem unde să le ținem. Este o chestiune dinamică”, a adăugat oficialul Alstom.

„Noile trenuri trebuie testate pe Magistrala 5, iar în timpul zilei, nu ai cum”

Întrebat când ar putea fi introdus în circulație primul metrou Alstom, Stanciu a răspus:

„Noi în plan avem până la sfârșitul anului. Nu depinde doar de noi. Este o chestiune legată și de disponibilitatea liniei. Noile trenuri trebuie testate pe Magistrala 5, iar în timpul zilei, nu ai cum. Doar noaptea se pot testa, cu un timp foarte limitat”.

„Ziua Cârtiței” pentru noul METROU Alstom produs în Brazilia

Gândul a dezvăluit joi că siguranțele la noul metrou produs în Brazilia au sărit pentru a doua oară când a fost introdus la rețeaua electrică.

Deși se află în București încă din luna aprilie 2024, trenul Giurgiu nu a intrat nici acum în probe.

Surse Metrorex au precizat, în exclusivitate pentru Gândul, că nici acum inginerii indieni nu reușesc „să-i dea de cap” noului tren.

La prima încercare de a introduce garnitura la rețeaua de curent, trenului „Giurgiu” i-a sărit o siguranță. Se întâmpla în urmă cu aproximativ trei săptămâni.

Zilele trecute, când a fost introdus a doua oară la rețeaua electrică, noii garnituri i-au sărit siguranțele. Din nou!

Mecanicii Metrorex trebuie să facă 500 de „ture” pentru rodajul primului metrou Alstom produs în Brazilia

În aceste condiții, se întârzie foarte mult rodajul de 10.000 de kilometri care trebuie făcut pentru primul tren și de 2.000 de kilometri pentru al doilea tren.

Mai ales că, așa cum Gândul a dezvăluit recent, mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 are 20 de kilometri, 10 dus, 10 întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Metroul Alstom nu ar intra în circulație în 2024

Marian Artimon, unul dintre cei mai experimentați oameni de la metrou, lider de sindicat Metrorex, crede că noile garnituri nu vor fi introduse în circulația în acest an.

„Noi ne-am dori foarte mult să avem noile trenuri pe Magistrala 5, dar, la cum merg lucrurile în prezent, acest lucru nu va fi posibil în 2024. Nu cred că va fi timp pentru probele de 10.000 de kilometri pentru primul tren și de 2.000 de kilometri pentru al doilea”, declara recent Marian Artimon.

Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare.

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul METROU Alstom produs în Brazilia, ar fi tras pe dreapta: „I-au sărit siguranțele, pe românește, când i-au dat power”

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și