Mai mulți polițiști rutieri ai Brigăzii Autostrăzi, din cadrul Poliției Române, au fost denunțați de șeful lor pentru prejudicierea bugetului consolidat al statului, după ce, în loc de amenzi, au decis să dea mai multe avertismente. Denunțul formulat de comisarul șef Victor Gîlceavă a fost trimis la Direcția Generală Anticorupție.
Șeful Brigăzii Autostrăzi, comisarul șef Victor Gîlceavă, a fost în centrul unui scandal public, în toamna lui 2022, după ce a impus subordonaților o adevărată normă de amenzi. Sindicatele din Poliție au făcut atunci public un document prin care comisarul șef Gîlceavă își obliga oamenii să justifice în scris motivele pentru care acordau avertismentele în locul amenzilor, impunându-le, indirect, normă pentru amenzi.
Surse din Poliție au declarat, în exclusivitate pentru Gândul, că ofițerul ar fi constatat faptul că unii dintre subalternii săi ar fi decis să dea doar avertisment în cazul unor încălcări ale regulamentului rutier considerate grave. Aceștia nu ar fi aplicat amenzi unor șoferi care au depășit limita de viteză admisă cu mai mult de 50 de kilometri pe oră și nici chiar celor care s-au dovedit a fi băuți.
Sursele citate au precizat că agenții de circulație au suspendat permisele șoferilor respectivi, însă ar fi decis să nu le dea și amenzi, în condițiile în care atât pentru alcool, cât și pentru viteză, sancțiunea contravențională este aceeași și este cuprinsă între 1.305 și 2.900 de lei.
Ca urmare, șeful Poliției Autostrăzi ar fi formulat un denunț la Direcția Generală Anticorupție (DGA), în care, dacă nu existau probe legate de presupuse acte de dare și luare de mită, ar fi invocat prejudicierea bugetului de stat.
Sursele Gândul au menționat că sesizarea comisarului șef Victor Gîlceavă nu a fost încă soluționată.
Oricum, legislația rutieră s-a modificat, după ce, în 29 iunie, în Monitorul Oficial a fost publicată o ordonanță de urgență conform căreia nu se mai pot da avertismente pentru abaterile care au drept consecință suspendarea permisului de conducere.
Totodată, conform noii ordonanțe, șoferii care refuză să sufle în drugtest sau alcooltest și cer exclusiv analize de sânge din cauza deselor erori pe care le dau aparatele folosite de Poliția Rutieră, rămân fără permis până ies rezultatele analizelor.
O altă modificare legislativă constă în aceea că șoferii găsiți cu o alcoolemie sub 0,80 mg/l alcool pur în aerul expirat pot cere o nouă testare, care se va face la un interval de minimum 10 minute, dar nu mai mult de 20 de minute.
CITEȘTE ȘI: