Șeful Poliției de Frontieră, despre transportul maritim: Verificarea navelor din state terțe va fi efectuată sub aceeași formă
This browser does not support the video element.
Eliminarea barierelor de tranzit dintre statele aflate în spațiul Schengen pentru România va deveni realitate începând cu acest weekend. Zona Schengen înseamnă zonă fără vize și este formată din 27 de țări europene care și-au armonizat regulile pentru a proteja frontierele externe, a combate criminalitatea și pentru cooperare polițienească.
Odată cu intrarea în Schengen, țările aflate deja în acest spațiu își desființează frontierele pentru România, aerian și maritim.
Intrarea în spațiul Schengen aduce cu ea desființarea frontierelor dintre România și celelalte țări. Mai mult, aduce cu sine suplimentarea personalului, precum și dotarea cu mai multe sisteme de scanare. Situația este valabilă atât în aeroporturi, cât și în cele patru porturi maritime din România.
Pentru pasagerii și echipajele de croazieră care pleacă dintr-un stat Schengen și vin în România, fără a opri pe traseu, într-un stat Non-Schengen, nu se va mai efectua control la frontieră. Cele patru puncte de trecere la frontiera maritimă a României sunt: Constanța, Constanța Sud Agigea, Medgidia și Midia. Având în vedere că, majoritatea navelor comerciale care tranzitează porturile de la Marea Neagră, sosind din state terțe, verificarea la frontieră va fi efectuată în continuare sub aceeași formă, a afirmat Cornel Stoica, șeful Poliției de Frontieră.
În anul 1985 a fost înființat spațiul Schengen, ca un proiect guvernamental dintre Franța, Germania, Belgia, Țările de Jos și Luxemburg. Numele provine de la denumirea unui mic sat din Luxemburg, aflat la granița dintre Germania și Franța, acolo unde s-a semnat Acordul Schengen (1985) și apoi Convenția Schengen(1990).
Citește și:
Vladimir Putin: Rusia NU INTENȚIONEAZĂ să atace țări membre NATO, dar avioanele F-16 vor fi doborâte